آمریکا و ژاپن یک موشک ضد موشک را با استفاده از یک سیستم دفاعی که دو کشور مشترکا تولید کرده اند، آزمایش کردند.
کد خبر: ۹۹۹۴۰۸
آزمایش موشکی مشترک آمریکا و ژاپن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لومتن، آمریکا و ژاپن ، دو کشور متحد از سال 2006 به روی تولید یک سیستم دفاع ضد موشکی استاندارد میسایل 3 کار می کنند ، موشکی که از سطح یک شناور پرتاب شده و بخشی از سیستم دفاع ضد موشکی « Aegis» است.

به گفته آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا ، موشک «Block IIA» با موفقیت به موشک هدف که در حال پرواز بود اصابت کرده و آن را نابود کرد. آمریکا تاکنون مبلغ 2.2 میلیارد دلار و ژاپن حدود یک میلیارد دلار برای تولید و به کار گیری این سیستم ضد موشکی هزینه کرده اند.

کریس جانسون ، سخنگوی آژانس دفاع ضد موشکی آمریکا گفت: واشنگتن و توکیو هر دو نگران توانایی های موشکی کره شمالی بوده و ما بی وقفه برای بهبود سیستم های دفاع ضد موشکی خود کار می کنیم. این مساله طبیعی است که آمریکا و ژاپن در تامین هزینه این سیستم های دفاعی شریک باشند.

این آزمایش موشکی روز جمعه در مجمع الجزایر هاوایی انجام شد اما خبر آن امروز سه شنبه منتشر شد.

آزمایش دفاع ضد موشکی هنگامی انجام شد که جیمز ماتیس ، وزیر دفاع جدید آمریکا در سفری دو روزه به کره جنوبی ، ژاپن و آسیای شرقی سفر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
ایااین ازمایش موشكی كه امریكا باكشورها انجام می دهد خلاف مقررات نیست بس ما هم خودمون ازمایش میكنیم برای دفاع ازخودمان دربرابر زورگویان واسكبارجهانی

نیازمندی ها