وزیر خارجه آفریقای جنوبی:

کشتارهای اسرائیل، واقعیتی آشکار پیش روی تمام جهانیان است

وزیر خارجه آفریقای جنوبی تحولات جاری در فلسطین را آپارتاید دانست و بر پیگیری شکایت این کشور علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری تاکید کرد.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۹۴

به گزارش جام جم آنلاین، «نالیدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی امروز (یکشنبه) اظهار کرد: کشتارهایی که اسرائیل مرتکب می‌شود، واقعیتی آشکار پیش روی کل جهانیان است و اسرائیل نمی‌تواند اسنادی را که ما به دادگاه بین‌ المللی دادگستری ارائه کردیم، انکار کند.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی در ادامه نیز گفت: شکایت خود علیه اسرائیل را که به دادگاه بین‌المللی دادگستری ارائه کردیم، دنبال خواهیم کرد.

نالیدی پاندور با تاکید بر اینکه «آنچه در فلسطین در حال وقوع است، آپارتاید است»، گفت: می‌خواهیم در مورد عملکرد اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، توافقنامه منع نسل‌ کشی را بر آن اعمال کنیم.

او در پایان نیز اضافه کرد: به دنبال فعال کردن کمیته مبارزه با آپارتاید هستیم تا درباره عملکرد اسرائیل تحقیقات به عمل آورد.

آفریقای جنوبی برای صدور حکمی که رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف حملات به شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه می‌کند، در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه شکایت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها