انجمن برادری پلیس آمریکا از نیروهای پلیس شیکاگو خواسته است که در اعتراض به آمار کم سابقه خشونت مسلحانه در این شهر، تعطیلات آخر این هفته را در خانه های خود بمانند.
کد خبر: ۹۴۱۶۳۲
خانه نشینی پلیس شیکاگو در اعتراض به افزایش خشونت های مسلحانه

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا ، ماه گذشته میلادی (اوت) خونبار ترین ماه شیکاگو در دو دهه اخیر بوده است. در سال جاری میلادی تاکنون رقمی بین دو هزار و 700 تا دو هزار و 800 نفر در شیکاگو به ضرب گلوله زخمی و دستکم 425 نفر آنها کشته شده اند. این آمار، دو برابر آمار درگیری های مشابه در شهرهایی همچون نیویورک است.

در همین راستا انجمن برادری پلیس شیکاگو که به مثابه یک اتحادیه صنفی فعالیت می کند، از اعضای خود خواسته است که در ایام تعطیلات روز ملی کارگر از کار داوطلبانه و غیراجباری اجنتاب کنند و در خانه های خود باقی بمانند.

در بیانیه این گروه که دستکم 350 هزار عضو از سراسر آمریکا دارد، آمده است که این شبه اعتصاب در اعتراض به «تداوم بی احترامی به افسران پلیس» و «کشته شدن مأموران اجرای قانون» است.
قوانین شیکاگو تا پیش از سال 2014 هر گونه خرید و فروش سلاح را ممنوع کرده بود اما شورای شهر شیکاگو در آن سال با در نظر گرفتن برخی محدودیت های خاص، قانون جدید خرید و فروش سلاح را تنظیم و تصویب کرد.

گفتنی است با وجود موج فزاینده رویدادهای مسلحانه و خونین در آمریکا، لایحه های پیشنهادی دمکرات ها برای اعمال محدودیت بر خرید و فروش سلاح تاکنون در پارلمان آمریکا رأی نیاورده است. اکثریت اعضای هر دو مجلس آمریکا جمهوریخواه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیكو
-
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
۰
۰
اخه خیلی دلم سوخت .حقشونه امریكا كه خیلی ادعاداره .خیلی ازخودش عرضه نشان دهد برود ومسائل كشور خود را حل نماید.خودش باخودش درگیر است .یكی میخواهد كه مشكلات اورا حل نماید.اصلا نباید برای امریكا دل سوزاند .چون چاه كن همیشه ته چاه است. البته باید بگویم بلانسبت مشاغلی كه در این زمینه فعالیت دارند.امریكا كشوریست كه خواهان جنگ در جهان است .اما روزی خواهد رسید كه بدبختی وبیچارگی دامنش را بگیرد وامریكا را متلاشی كند انشااله.به امید خداوند متعال.

نیازمندی ها