الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت: مدرسه دینی نارداران در این کشور باید هر چه سریع احداث و فعالیت خود را آغاز کند .
کد خبر: ۹۱۶۰۰۲
مدرسه دینی نارداران فعالیت خود را آغاز کند

به گزارش جام جم آنلاین، رییس جمهوری آذربایجان در سفر به شهرک نارداران واقع در 30 کیلومتری حومه باکو و دیدار با جمعی از ساکنان آن افزود: این موضوع را به تازگی با شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز نیز بررسی کرده است .

در این دیدار به رییس جمهوری آذربایجان گزارش شد، در حال حاضر کارهای ساخت و ساز مدرسه دینی جدید در نارداران ادامه دارد .

رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به کارهای عمرانی چند ماه اخیر و نیز اقدامات جهت بهبود زیر ساختهای این شهرک گفت: این کارها در آینده نیز ادامه خواهد داشت و شرایط لازم عمرانی در همه مناطق مسکونی حومه باکو فراهم خواهد شد .

الهام علی اف نارداران را یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی آذربایجان عنوان کرد و گفت: انسانها در طول قرنها در این شهرک زندگی کرده و همواره به نظام دولتی آذربایجان وفادار بودند و دولت جمهوری آذربایجان نیز برای تامین زندگی راحت ساکنان این شهرک اقدامات لازم را انجام می دهد .

رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر این که دولت این کشور در زمینه تامین همه آزادی ها از جمله آزادی اعتقاد دینی شهروندان و نیز ساخت و ترمیم مساجد و سایر اماکن دینی اقدام می کند، گفت: در حال حاضر همه شهروندان آذربایجانی از جمله ساکنان نارداران در راستای تقویت قدرت کشورشان تلاش می کنند .

الهام علی اف در خطاب به ساکنان نارداران گفت: در این روز به شهرک نارداران آمدم تا در ماه مبارک رمضان در کنار شما باشم و به شما و همه مردم آذربایجان به مناسبت این ماه مبارک تبریک می گویم .

وی افزود: مسایل شهرک نارداران همانند سایر مناطق مسکونی حومه باکو در کانون توجه دولت بوده و دولت در زمینه ساخت مدارس جدید، ایجاد اشتغال و انجام امور عمرانی اقدام می کند و فعالیت خود را این زمینه را ادامه خواهد داد .

ساکنان نارداران در رابطه با کارهای عمرانی گسترده انجام گرفته در این شهرک و ادامه کارهای ساخت و ساز از جمله مدرسه دینی جدید ابراز قدردانی کردند.

سپس الهام علی اف مرقد رحیمه خاتون خواهر امام هشتم شیعیان را در نارداران زیارت کرد .

در 28 کیلومتری شمال‌ شرقی باکو روستایی به نام نارداران واقع شده است. نارداران یکی از کانون های مهم حرکت اسلامی در قفقاز و جمهوری آذربایجان بوده و در تمام کشور آذربایجان از نظر پایبندی به اعتقادات دینی و رعایت آداب و رسوم سنتی از دیگر نقاط این کشور مشهور و ممتازتر است.

منبع:ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها