ستاد فرماندهی ارتش ترکیه با انتشار اطلاعیه ای احتمال اقدام به کودتا از سوی ارتش این کشور را رد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۴۱۸
ارتش ترکیه: کودتا نمی کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از «حریت دیلی»، ستاد فرماندهی ارتش ترکیه روز پنجشنبه با رد احتمال دست زدن گروهی در ارتش این کشور به کودتا علیه دولت آنکارا واکنش نشان داد و اعلام کرد که ارتش با هرگونه حرکت غیرقانونی در داخل ارتش مقابله خواهد کرد.

در اطلاعیه ستاد فرماندهی ارتش ترکیه که امروز در تارنمای رسمی این ستاد منتشر شد، آمده است: در ارتش ترکیه، اطاعت مطلق، انضباط و فرماندهی اساس است و به هیچ حرکت غیرقانونی و شکل گیری حرکتی در ورای نظام سلسله مراتب ارتش اجازه داده نمی شود.

ارتش ترکیه با انتقاد از انتشار چنین ادعاهایی در رسانه ها، آن را مغایر با حقوق و اخلاق رسانه ای توصیف و تصریح کرده است: علیه کسانی که این ادعاها را مطرح کرده اند، اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

چند روزی است در رسانه های ترکیه ادعاهایی مطرح شده مبنی بر این که نظامیانی در نیروهای مسلح ترکیه که از وابستگان گروه «فتح الله گولن» در ارتش ترکیه هستند در تدارک کودتایی علیه دولت آنکارا می باشند.

«فتح الله گولن» روحانی ترکیه ای ساکن پنسلیوانیای آمریکا است. وی که بیش از ۱۶ سال در آمریکا اقامت دارد در اوایل دوران اقتدار حزب حاکم عدالت و توسعه همسویی گسترده ای با این حزب داشت ولی بعد از سال ۲۰۱۰ میلادی راه خود را با این حزب جدا کرد و به ویژه به دنبال عملیات ارتشا و فساد ۱۸-۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی پلیس و قوه قضائیه استانبول علیه شماری از سران دولت آنکارا، متهم به اقدام به براندازی دولت با توطئه چینی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها