بازارچه مرزی سومار روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور استانداران کرمانشاه و دیالی عراق به صورت رسمی افتتاح و بازگشایی شد.
کد خبر: ۷۳۳۱۷۰
افتتاح بازارچه مرزی سومار در استان کرمانشاه

این مراسم با حضور فرمانداران گیلانغرب و بلدروز عراق و رییس مجلس شورای استانی دیالی و همچنین جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی و امنیتی دو استان برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در حاشیه این مراسم گفت: راه اندازی بازارچه سومار نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ازجمله استان کرمانشاه دارد.

ابراهیم رضایی بابادی با بیان اینکه دولتمردان موظف به پاسخگویی به خواست و مطالبات مردم در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه هستند، افزود: با توجه به مذاکرات انجام شده با مسوولان عراقی، دو طرف علاقمند و مصمم به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری هستند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با بازگشایی بازارچه مرزی سومار، مردم استان های کرمانشاه و دیالی عراق بتوانند در توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری روز به روز مشارکت بیشتری داشته باشند.

عامر المجمعی استاندار دیالی عراق نیز با ابراز خرسندی از بازگشایی بازارچه سومار اظهار داشت: امیدواریم راه اندازی این بازارچه فضای جدیدی را برای ارتباط بیشتر دو ملت ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بی شک راه اندازی بازارچه مرزی سومار در شکوفایی اقتصادی استان های کرمانشاه و دیالی نقش بسزایی دارد.

وی افزود: ظرف دو ماه نسبت به ایجاد زیرساخت های لازم از سوی طرف عراقی در بازارچه مرزی سومار اقدام خواهد شد.

فرماندار گیلانغرب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح راه اندازی بازارچه مرزی سومار که مصوبه 11 سال قبل است در چند سال گذشته مورد غفلت قرار گرفته بود که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و پیگیرهای انجام شده، روند بازگشایی بازارچه مرزی سومار شتاب بیشتری گرفت.

فرامز اکبری از تهیه و تدوین جدول زمانبندی کوتاه، میان و بلندمدت برای راه اندازی بازارچه مرزی سومار خبرداد و گفت: بی شک بازگشایی این بازارچه مرزی علاوه بر اشتغالزایی پایدار و توسعه در رونق اقتصادی منطقه نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که امروز (چهارشنبه) در شهر مندلی عراق با حضور استانداران کرمانشاه و دیالی عراق برگزار شد، نسبت به افتتاح بازارچه مرزی سومار تصمیم گیری و اقدامات لازم در این زمینه عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: همچنین برهمین اساس نسبت به توسعه زیرساخت های لازم، استقرار برخی دستگاههای اجرایی از جمله گمرک و همچنین نصب کانکس در بازارچه مرزی سومار اقدام خواهد شد.

وی گفت: بخش عمده ای از کالاهای تولیدی و همچنین اعزام زائران به خاک عراق از این پس از طریق بازارچه مرزی سومار انجام خواهد شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها