معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی با بیان این‌که میش مرغ به عنوان یک پرنده بومی این استان ساکن است، گفت: در حالی که در برخی از دشت‌های کشور نیز این پرنده مشاهده شده بود، ولی امروز دیگر اثری از آن نیست، اما در آذربایجان غربی به دلیل تلاش‌های این اداره در جهت حفاظت از این پرنده نادر شاهد افزایش تخمگذاری و جمعیت این پرنده هستیم.
کد خبر: ۷۲۷۱۳۰
زیستگاه میش مرغ در خطر تهدید

رعنا قد با بیان این‌که جمعیت میش مرغ بین 45 تا 55 قطعه در استان متغییر است افزود: این پرنده همچنان در معرض تهدید قرار دارد و نیازمند حفاظت و مراقبت است.

وی تخریب زیستگاه‌های میش مرغ را تنها عامل تهدید این پرنده نادر عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل توسعه شهری زیستگاه‌های این پرنده نادر به خصوص در دشت اینگیجه در معرض تخریب قرار دارد که تخریب زیستگاه موجب تهدید اساسی برای این پرنده نادر به شمار می‌رود و باید مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی ادامه داد: اگر تهدید تخریب زیستگاه این پرنده نادر برداشته شود در امنیت و آرامش کامل این پرنده نادر در زیستگاه اصلی خود در دشت سوتاو در حال زندگی است.

رعنا قد یادآور شد: فراهم کردن شرایط محیطی و زیستی لازم از جمله امنیت مورد نیاز برای زیست این پرنده موجب شده تا این شهرستان هم‌اکنون به مهم‌ترین محل زیست میش مرغ در کشور مبدل شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی در خصوص نحوه و شرایط زیستگاه این پرنده نادر اظهار کرد: میش مرغ بیشتر در دشت‌های باز، استپ‌های مرتعی، کشت زارها، مزارع دیمی و بدون درخت به ‌سر برده و در روی زمین آشیانه می‌سازد.‌/‌مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها