مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی نتیجه داد

کارآفرینی بنیاد برکت برای 125 هزار نفر

برای نخستین بار در کشور با مشارکت بنیاد برکت انجام شد

راه اندازی خط تولید نئوپان از درخت خرما در شهرستان بم

برای نخستین بار در کشور با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خط تولید نئوپان از شاخ و برگ و ضایعات درخت خرما در شهرستان بم راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۲۶۴۰۶
راه اندازی خط تولید نئوپان از درخت خرما در شهرستان بم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، رسول افسری، کارآفرین بومی و مدیرعامل شرکت درب کوب بم در مورد این پروژه گفت: با توجه به ازدیاد نخلستان‌ها در شهرستان بم ضایعات حاصله از درختان خرما چند سالی بود که به مشکل اصلی زیست محیطی منطقه مبدل شده بود و برای رهایی از این مساله چاره اندیشی خاصی هم صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: در حالیکه شاخ و برگ و ضایعات درخت خرما به خودی خود یک نعمت خدادادی و یک ثروت طبیعی برای منطقه محسوب می شود که عدم بهره برداری صحیح، آن را به یک مشکل زیست محیطی تبدیل می‌کرد. بر این اساس ما تصمیم گرفتیم با استفاده از ضایعات درخت نخل خط تولید نئوپان راه اندازی کنیم که خوشبختانه توانستیم به تولید آزمایشی دست یابیم، لیکن به دلیل آنکه تولید در مقیاس کوچک صورت می‌گرفت پروژه به لحاظ اقتصادی از بازدهی لازم برخوردار نبود که تصمیم به مشارکت با بنیاد برکت گرفتیم.

افسری گفت: تا قبل از ورود بنیاد برکت به پروژه تعداد پرسنلی که در خط تولید کارخانه فعالیت می کردند 17 نفر بود اما با ورود بنیاد به پروژه هم اکنون در کارخانه 38 نفر به صورت مستقیم و تحت بیمه مشغول به کار هستند که با افزایش شیفت های کاری در آینده ای نزدیک این تعداد به حدود 65 نفر خواهد رسید.

مدیرعامل این پروژه بومی افزود: از طرفی تعداد زیادی از بومیان منطقه به صورت غیر مستقیم صاحب شغل شده و روزانه مقدار زیادی از ضایعات و سرشاخه های درختان خرما را از نخلستان ها جمع آوری کرده به کارخانه منتقل می کنند که در گردش اقتصاد خانواده های آنها بسیار موثر است. ضمن آنکه دیگر ضایعات نخل سطح نخلستان ها و منطقه را آلوده نمی سازد.

افسری با اشاره به طرح های توسعه ای پروژه، افزود: هم اکنون خط تولید روکش ملامینه هم در کارخانه مستقر شده تا بتوانیم نئوپان تولید شده خود را تبدیل به نئوپان رنگی سازیم و از طرفی در کنار این اقدامات راه اندازی خط تولید خوراک دام هم با استفاده از ضایعات درخت نخل در دستور کار ما قرار دارد.

وی به سایر کارآفرینان توصیه کرد: کارآفرینان و کسانی که ذوق و دغدغه تولید و رفع مشکلات منطقه خود را دارند می توانند با کمی دقت و موشکافی از منابع و ثروت های اطراف خود که از چشمان افراد پنهان مانده استفاده کرده و برای خود و دیگران در آمد زایی و ایجاد اشتغال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها