مدیرکل ستاد بحران آذربایجان غربی نسبت به بارش شدید باران و رگبار و وقوع سیل در برخی نقاط این استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هشدار داد.
کد خبر: ۶۷۳۱۳۶
هشدار سیل در استان آذربایجان غربی

امیرعباس جعفری، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برای مهار حوادث احتمالی از جمله سیلاب ،نیروهای امدادی آذربایجان غربی و ستادهای بحران فرمانداری ها به ویژه مناطق شمالی این استان در حالت آماده باش به سر می برند.

وی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی از ادامه بارش ها و خطر وقوع سیل در برخی نقاط استان آذربایجان غربی تمام نیروهای امدادی و دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران تا عبور این سامانه بارشی از این استان تا آخر روز چهارشنبه در حالت آماده باش قرار دارند.

جعفری از مردم استان آذربایجان غربی به ویژه گردشگران خواست از استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مناطق تفرجگاهی سیل گیر خودداری و در صورت امکان از سفرهای غیرضروری به مناطق سیل گیر پرهیز کنند.

وی گفت: بارش های سنگین روز دوشنبه در شمال استان آذربایجان غربی به ویژه در ماکو و چالدران موجب طغیان رودخانه ها شد و خسارت های عمده ای به جاده های دسترسی و اراضی کشاورزی این مناطق وارد ساخت که بر اثر آن یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

وی گفت: به ساکنان مناطق روستایی و شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی توصیه می شود برای جلوگیری از وقوع حوادث جبران ناپذیر ناشی از سیلابهای احتمالی از استقرار چادر و نگهداری احشام در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و دامهای خود را به مناطق امن انتقال دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها