معاون سازمان میراث فرهنگی:

در حوزه گردشگری تصدی‌گری نمی‌کنیم

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این سازمان وارد حوزه تصدی‌گری در حوزه گردشگری نخواهد شد، گفت: این امر مهم به فعالان عرصه گردشگری واگذار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۳۶۵۴
در حوزه گردشگری تصدی‌گری نمی‌کنیم

به گزارش فارس، سمیع‌الله حسینی مکارم ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم که در مجتمع آرتا برگزار شد، با بیان اینکه قم دارای ظرفیت‌های گسترده گردشگری مذهبی است، اظهار کرد: مدیران استان باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

وی افزود: مدیر جدید میراث فرهنگی استان قم رویکردهایی جدید نسبت به دوره‌های قبلی را اجرایی خواهد کرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این سازمان وارد حوزه تصدی‌گری در حوزه گردشگری نخواهد شد، گفت: این امر مهم به فعالان عرصه گردشگری واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: ایران در زمینه گردشگری فرهنگی دارای مزیت نسبی در مقایسه با دیگر کشورهاست و در این میان استفاده صحیح از فضای مجازی در معرفی جاذبه‌ها و حتی مشاهده آنها اهمیت فراوانی دارد.

حسینی مکارم، توسعه گردشگری را یکی از عوامل تولید ثروت دانست و تصریح کرد: به این ترتیب می‌توان در عرصه بین‌المللی به کسب درآمد برای کشور پرداخت.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: توسعه در این حوزه نیازمند کاری همه‌جانبه و خودداری از بخشی‌نگری بوده؛ مزیت این حوزه نیز آن است که با سرمایه‌گذاری‌های کم هم می‌توان به سودآوری رسید.

وی با اشاره به درآمد 130 میلیارد دلاری گردشگری در سراسر جهان گفت: در حالی که ایران ظرفیت‌های فراوانی در این زمینه دارد اما سهم ما از این درآمد فراوان بسیار ناچیز است.

حسینی مکارم خاطرنشان کرد: ایران از نظر میراث تاریخی رتبه دهم دنیا را دارد اما با این همه از نظر جذب گردشگر در رتبه 98 بین‌المللی هستیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در سال‌های اخیر ارتباط چندانی میان نخبگان با میراث فرهنگی وجود نداشته که لازم است در ادامه کار خود با این افراد ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی میراث فرهنگی را هویت فرهنگی ملت ایران دانست و تصریح کرد: صنایع دستی نیز جزو همین مقوله هستند و هویت فرهنگی ما را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها