رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس گفت: اصفهک در مسیر جهانی شدن است.
کد خبر: ۱۴۵۱۲۹۰

به گزارش جام جم آنلاین،انتخاب بهترین دهکده گردشگری از سال ۲۰۲۱  از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) دنبال می‌شود و هدف از این اقدام تبدیل گردشگری به محرک توسعه روستایی و رفاه روستاییان است.

عرب افزود: با توجه به انتخاب اصفهک به عنوان تنها روستا در خراسان جنوبی و ظرفیت‌های متنوع و متعدد این روستا ، امیدواریم تا شهرستان طبس شاهد ثبت پنجمین اثر جهانی خود در فهرست میراث جهانی باشد.

وی گفت:  پیش از این سه کاروانسرای ده محمد، خان و چهل پایه و همچنین ژئو پارک طبس ثبت جهانی شده اند که ثبت و معرفی جاذبه‌های متعدد گردشگری شهرستان طبس در شبکه‌های جهانی، بازنمای داشته‌های غنی ما در ابعاد جهانی است.


رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس  افزود: مرمت و احیاء بافت تاریخی، گردشگری سیاه یا امیدورای و گردشگری نجوم از مهمترین ظرفیت‌های روستای هدف گردشگری اصفهک در مسیر جهانی شدن هستند.

عرب با اشاره به اینکه بافت تاریخی روستای اصفهک با شماره ۳۱ هزار و ۳۳۶ ثبت ملی شده است گفت: مرمت بافت به همت گروهی از جوانان آغاز و ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷ اقامتگاه بوم گردی در بافت روستا ایجاد شده و یک اقامتگاه دیگر نیز امسال به بهره برداری رسید افزود: تعداد خانه‌های در حال مرمت رو به افزایش است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس  گفت: یکی از مهمترین مواردی که باعث تسریع در روند احیا و مرمت بافت تاریخی اصفهک می شود، اجرای زیرساخت آب و برق و گاز روستا و مرمت معابر و فضا‌های عمومی نظیر مسجد، حسینیه  است که نیاز به اختصاص اعتبارات دولتی دارد.

عرب افزود: همچنین اصلاح ورودی از پیش نیاز‌های اصلی ثبت جهانی است که امیدواریم با کمک مسئولین و اهالی بتوانیم این مورد را به زودی مرتفع کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها