توسط بنیاد برکت صورت گرفت

اشتغال 1600 نفر در مناطق محروم کرمان

بنیاد برکت برای کارآفرینی در مناطق کمتر توسعه یافته استان کرمان، در اجرای هشت طرح اقتصادی با افراد و موسسات محلی، مشارکت کرد.
کد خبر: ۵۷۰۴۸۹
اشتغال 1600 نفر در مناطق محروم کرمان

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت در سال های اخیر برای بیش از 1600 نفر در مناطق محروم استان کرمان ایجاد اشتغال کرد و مانع از مهاجرت آنان به شهرها شد.

حجم کل منابع مالی این طرح ها بیش از 128 میلیارد تومان بود که بیش از 41 میلیارد تومان آن منابع سرمایه ای و 85 میلیارد تومان آن منابع غیر سرمایه ای بود.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تلاش دارد با مشارکت در اینگونه طرح ها، به بهبود شرایط اجتماعی و معیشتی ساکنان مناطق محروم استان کرمان کمک کند.

این بنیاد در سال 91 با بررسی 780 طرح کارآفرینی در مناطق محروم کشور، در خصوص 37 طرح به نتایج نهایی دست یافت و آنان را فعال کرد.

بنیاد برکت در مجموع فعالیت های خود 15 درصد در بخش کشاورزی، 25 درصد در صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی، 59 درصد در بخش صنعتی و معدنی و یک درصد در بخش خدمات مشارکت داشته است.

الگوی فعالیت در این طرح‌ها مشارکت حداکثر 49 درصدی با کارآفرینان در اجرای طرح‌های کوچک و متوسط با استفاده از مدل‌های مالیه خرد است.

شرکای بنیاد برکت از طریق استانداری، فرمانداری، بخشداری‌ ها، نمایندگی ستاد اجرایی در استان‌ها، مسئولین و متنفذین محلی و اتاق‌های صنعت استان به این بنیاد معرفی می‌شوند.

سیاست راهبردی بنیاد برکت در اجرای پروژه اقتصادی در مناطق محروم کشور، پرهیز از تصدی‌گری، اجرا و استفاده کامل از توان سازمان‌های غیر دولتی،عام المنفعه، اشخاص حقیقی و حقوقی کارآفرین و سپردن مسئولیت و مدیریت طرح با کارآفرین بومی است.

ارتقای توانمندی، دانش و مهارت حرفه‌ای شرکای برکت از طریق آموزش و مشاوره‌های حقوقی و فنی، مالی و بازرگانی، از دیگر سیاست‌های راهبردی این بنیاد است.

ماهیت سرمایه گذاری ها و کارآفرینی های این بنیاد براساس مدل همکاری های مالی خرد و از طریق مشارکت اسلامی است و با همین شیوه تاکنون 130 شرکت تولیدی صنعتی و کشاورزی در اقصی نقاط کشور تاسیس شده و ضمن بکار گرفتن هزاران نفر ، وضعیت معیشت مردم در مناطق کمتر توسعه یافته را بهبود داده است.

بنیاد برکت سال 86 براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎیت ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم کشور را متحول سازد.

گستره فعالیت بنیاد برکت وسیع است و زمینه‌های اشتغالزایی، آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آب‌رسانی، مخابراتی، فرهنگی و مذهبی، مسکن، ورزشی، انتظامی، راه سازی ، آبخیزداری، دامپروری، تامین سوخت و طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین اهداف تاسیس بنیاد برکت کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه‌ها و واحدهای کار و کسب مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پدرام
Netherlands
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
۰
۰
دولت آینده باید در مناطق محروم بیشتر سرمایه گذاری كند ، اگر مشكل بیكاری در استان كرمان ، سیستان و بلوچستان حل شود خیلی از جرائم در این ۲ استان پایین میاد ، اما همین مقدار شغل هم متاسفانه از سمت اتباع بیگانه افغان ، اشغال شده و جوانان استان بیكار هستند در حقیقت دولت برای اتباع بیگانه افغان اشتغال درست كرده

نیازمندی ها