قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از چهار سال گذشته تاکنون در استان یک هزار و 200 میلیارد ریال غرامت به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۴۵۱۲۸
پرداخت یک هزار میلیارد ریال غرامت به بخش کشاورزی آذربایجان

 اسماعیل کریم زاده بعد از ظهر چهارشنبه در همایش هم اندیشی بیمه محصولات کشاورزی در ارومیه با بیان اینکه در چهار سال گذشته  21 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارده شده است اظهارداشت: تاکنون در استان یک هزار و 200 میلیارد ریال غرامت به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی ادامه از میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی12 هزار میلیارد ریال آن بر اثر خشکسالی ها و بقیه بر اثر سیل، تگرگ، سرمازدگی و غیره بوده است.

کریم زاده افزود: هم اکنون در استان افزون بر 93 هزار بیمه گذار بخش کشاورزی وجود دارد که 30 درصد از محصولات و اراضی زیر کشت استان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه استان  بیش از شش درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می کند افزود: در این راستا  65 درصد صنعت تبدیلی کشور متعلق به آذربایجان غربی است.

کریم زاده گفت: صنعت این استان کاملا وابسته به بخش کشاورزی است و حتی در بازارهای استان نیز 50 درصد از کل بازار، به فروش محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

در ادامه این نشست هم اندیشی، کشاورزان پیشرو در آذربایجان غربی به بیان مشکلات خود در رابطه با بیمه محصولات کشاورزی پرداختند.

آذربایجان غربی دارای یک میلیون زمین زراعی قابل کشت است که از این میزان اراضی تنها 700 هزار هکتار آن زیر کشت قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها