دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه فاش کرد شواهد جدیدی به دست آورده است که رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب کشتار پنجشنبه گذشته "میدان النابلسی" در شهر غزه محکوم می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، بنا به اعلام این مرکز شمار زیادی از قربانیان این کشتار با گلوله‌های (۵. ۵۶ x ۴۵ میلی متر ناتو) شلیک شده از سلاح‌های مورد استفاده ارتش رژیم اشغالگر زخمی و شهید شدند.

به گزارش این مرکز، بر اساس نمونه‌ای که از ۲۰۰ نفر از شهدا و زخمی‌های این کشتار به دست آمده است، مشخص شد که همه آن‌ها با این گلوله هدف قرار گرفته اند. ماهیت بسیاری از این گلوله‌ها در محل این کشتار و همچنین از ترکش‌هایی که در پیکر شهدا و زخمی‌ها وجود داشت، بررسی شد.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد پس از بررسی‌های انجام شده درباره این نوع گلوله مشخص شد که این گلوله از تفنگ‌های تهاجمی مانند M ۴ و تاور (Tavor) و مسلسل (Light machinegun LMG) شلیک شد.

بنا بر اعلام این مرکز، بررسی انجام شده بر روی این نوع گلوله نشان می‌دهد که مهمات ۵.۵۶ در ۴۵ میلی متری، گلوله مورد استفاده ارتش رژیم اشغالگر است.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه توضیح داد این مهمات برخی اوقات از انگلیس وارد می‌شود یا اینکه در «اسرائیل» توسط شرکت IMI SYSTEMS که قبلاً به عنوان شرکت صنایع نظامی «اسرائیل» شناخته می‌شد، تولید می‌شود.

این مرکز افزود: شهادت‌های جدیدی درباره جزئیات آنچه در روز کشتار اتفاق افتاد را مستند کردیم که ثابت می‌کند تیراندازی نیرو‌های اسرائیلی به سمت غیرنظامیانی که در انتظار کمک بودند، مستقیماً حوالی ساعت ۴:۱۰ بامداد پنجشنبه ۲۹ فوریه آغاز شد.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خاطرنشان کرد: نیروی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ساعت ۵:۳۰ صبح به تجمع غیرنظامیان یورش بردند که شمار زیادی مجروح یا شهید شدند و عده‌ای نیز در تلاش برای فرار بودند. نظامیان رژیم اشغالگر همچنین شماری از غیرنظامیان را دستگیر و عده‌ای را مجبور به مهاجرت به جنوب نوار غزه کردند و شماری از آن‌ها را مستقیماً اعدام و سپس در ساحل رها کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها