خاطرات کاغذی

گربه‌های اشرافی

اگر از شما بپرسند افسانه‌ای‌ترین شخصیت در ادبیات انگلیس کیست، از چه کسی نام می‌برید؟ رابین‌هود، شرلوک هلمز، آرتورشاه، الیور تویست یا ... هرکدام این‌ها می‌تواند درست باشد، اما در این کارتون به‌عنوان افسانه‌ای‌ترین شخصیت ادبیات انگلیس از یک قورباغه به‌نام تاد نام برده می‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۶۰۳۸
نویسنده مریم فلاح

یک قورباغه ناخوشایند، مزاحم و البته ماجراجویی خستگی‌ناپذیر که بی‌پروا و با جنونی افراطی دوست داشت همه چیز را تجربه کند، بدون این‌که بخواهد به عواقب آن بیندیشد. در تمام مهمانی‌هایی که برای دوستان چابلوسش برگزار می‌کرد سه تا از مهمان‌ها از صمیم قلب دوستش داشتند. یک گورکن، موشی که قدری بدعنق بود و یک موش کور آرام و احساسی. حماقت‌های گاه‌و‌بیگاه تاد معمولا دوستانش را در مرز ورشکستگی پیش می‌برد!

قورباغه در منزل اجدادیش که عمارتی زیبا در کنار رودخانه بود زندگی می‌کرد. ساختمانی که اهالی شهر به آن افتخار می‌کردند و آن را باعث حفظ آبروی جامعه‌شان می‌دانستند.

«ماجرا‌های ایکابد و آقای تاد» با عنوان انگلیسی: The Adventures of Ichabod and Mr. Toad یک پویانمایی بلند از نوع موسیقایی و خیال‌پردازانه (فانتزی) متعلق به سال ۱۹۴۹ است. کارگردانی این کارتون به‌طور مشترک توسط جک کینی، کلاید جرونیمی و جیمز آلگار انجام شده است.

بخش اول ماجرا‌های ایکابد و آقای تاد، براساس رمانی کودکانه به نام «باد در میان درختان بید» (به انگلیسی: The Wind in the Willows) اثر سال ۱۹۰۸ نویسنده بریتانیایی، کنیث گراهام و بخش دوم برپایه داستانی کوتاه به نام «افسانه سوار بی‌سر» (به انگلیسی: The Legend of Sleepy Hollow) به قلم نویسنده آمریکایی، واشینگتون ایروینگ ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها