خاطرات کاغذی

پرنسس مونونوکه

اثری با تصویرسازی فوق‌العاده و جزئیات خیره‌کننده از افسانه‌ها و نماد‌های باستانی ژاپن که تراژدی تضاد طبیعت با تکنولوژی افسارگسیخته بشر را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۱۴۴۵۹۳۶
نویسنده مریم فلاح

 در دوره موروماچی کشور ژاپن (۱۳۹۲ ــ ۱۳۳۶ میلادی) انسان‌ها اسلحه‌هایی بر پایه آتش باروت می‌سازند که گلوله‌های فلزی‌شان حتی خدایان جنگل را نیز مغلوب می‌کند. در چنین شرایطی تنها چاره ساکنان جنگل آن است که در این نبرد نابرابر در انتظار سرنوشت گریزناپذیرشان باشند.

دور از نبرد مردم شهر‌نشین برای فتح جنگل، آشیتاکا، آخرین شاهزاده دهکده پنهان امیشی با نفرین اهریمنی انتقامجو که به دهکده شان حمله‌ور شده آلوده می‌شود. حالا او مجبور است در سفری به‌سوی جنگل خدایان برای ازبین‌بردن نفرین خود، دهکده‌اش را برای همیشه ترک کند. در جست‌وجوی روح جنگل با دختری به‌نام سان مواجه می‌شود؛ دختری که از کودکی در کنار توله‌های مورو، خداوند گرگ‌ها بزرگ شده و مردم شهر او را مونونوکه (انتقامجو) خطاب می‌کنند.

در کنار موضوعاتی مانند احترام به طبیعت و ضرورت تعادل بین نیرو‌های متضاد جهان، میازاکی نشان می‌دهد که حتی در کنار غم‌انگیزترین تراژدی‌ها هم می‌توان بارقه‌ای از امید و انگیزه‌ای برای تغییر شرایط یافت.

«پرنسس مونونوکه» با عنوان اصلی Mononoke Hime محصول سال ۱۹۹۷ کشور ژاپن به کارگردانی و نویسندگی هایائو میازاکی است.

پرنسس مونونوکه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها