رعد و برق
خاطرات کاغذی

رعد و برق

ماجرای مشهور سوئدی «نیلز هولگاسون» که به‌علت آزار و اذیت حیوانات، جادوگری کوچک او را به پسربچه‌ای به اندازه موش تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۱۴۴۲۸۷۰
نویسنده مریم فلاح

یکی از حیوانات مورد آزار نیلز غازی اهلی بود که می‌خواست به غاز‌های مهاجر بپیوندد. نیلز کوچک برای فرار از دست حیوانات به این غاز آویزان و به این ترتیب همسفر گروه غاز‌های وحشی شد. او در طول سفر آموخت که با حیوانات مهربان باشد و در آخر داستان، جادوگر کوچک مطمئن شد که نیلز تغییر کرده و او را به اندازه اصلی برگرداند.

طراحی کارتون به سبک اسکاندیناوی بود. مادر نیلز را با لباس سنتی و روسری‌های معمول پوشش سوئدی می‌دیدیم. نیلز هم شلوار کوتاه به رنگ خردلی، جوراب ساق‌بلند و جلیقه به تن داشت، لباس‌هایی که از پوشش ملی مردان اسکاندیناوی گرفته شده است.

وقتی این کارتون شروع می‌شد اولین چیزی که توجه را جلب می‌کرد، موسیقی سمفونیک باشکوه ولادیمیر یوروفسکی بود که نوید ماجراجویی و داستانی جذاب را می‌داد.
«با پسربچه افسون شده» با عنوان روسی: Заколдованный мальчик و با عنوان انگلیسی: Enchanted boy سال ۱۹۵۵ به کارگردانی مشترک الکساندرا اسنژکو بلوتسکایا و ولادیمیر پولکونیکوف تولید شد.

این کارتون روسی نسخه‌ای دیگر از رمان نویسنده سوئدی، سلما لاگرلوف است. نسخه ژاپنی آن که بیشتر در خاطره‌ها مانده، کارتون ژاپنی «ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز نیلز» است که سال ۱۹۸۰ ساخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها