خاطرات کاغذی

ببینید | کاپیتان z

خاطرات کاغذی

کرم‌ های شب تاب

داستانی افسانه‌ای در مورد کرم‌های شب‌تاب (حشراتی از گروه سوسک‌ها و زیر شاخه غلاف‌پران) که با پدر و مادر کنار نهر، زیر درخت عرعر زندگی می‌کردند.
کد خبر: ۱۴۴۱۷۶۰
نویسنده مریم فلاح

این سوسک‌ها تصویری تمثیلی از خانواده‌ای بود که بر اساس ارزش‌های مسیحی و هماهنگ با طبیعت زندگی می‌کردند. معانی مانند انسجام خانواده، احترام متقابل، هماهنگی بین موجودات و طبیعت و اطاعت از خدا محور داستان‌های این مجموعه عروسکی بود.

مثلا وقتی پدر هنگام شب از خانه خارج می‌شد تا نورش را به مردم بتاباند، به پسرش توصیه می‌کرد مادر را عصبانی نکند؛ اما مانند هر کودکی، پسر در عمل به وعده داده ناکام بود و اغلب تاوان نافرمانی‌اش را هم می‌پرداخت.

موضوع قسمت‌ها در طول سال تقویمی یعنی از بهار تا زمستان اتفاق می‌افتاد، البته چرخه زندگی قهرمانان داستان برعکس بود یعنی ساعات عصر برای آن‌ها اول صبح محسوب می‌شد.

«کرم‌های شب‌تاب»، (با عنوان اصلی Broučci) مجموعه عروسکی از کشور چکسلواکی بود که سال ۱۹۶۷ به کارگردانی «لیبوشه کوتنا» تولید شد. «زدنیک پودورسکی» سازنده عروسک‌ها بود.

این اثر بر اساس داستانی منظوم از یان کارافیات ــ کشیش چک کلیسای پروتستان ۱۸۷۶ ــ شکل گرفت. اشعار این کتاب که منعکس‌کننده باور‌های مذهبی نویسنده است، تا پیش از سال ۱۹۱۲ که به چاپ دهم برسد، بدون ذکر نام نویسنده منتشر می‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها