دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به‌تکرار، اصول حقوق بین‌المللی بشردوستانه را با اقدامات خود در نوار غزه زیر پا گذشته است.
کد خبر: ۱۴۴۰۴۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، لیز تروسل، سخنگوی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در آستانه صدمین روز عملیات طوفان‌الاقصی، اعلام کرد: «ما به‌تکرار، عدم پایبندی اسرائیل به این اصول حقوق بین‌المللی بشردوستانه را متذکر شده‌ایم: تمایز، تناسب و احتیاط در انجام حملات.»

این سخنگو به رژیم صهیونیستی هشدار داد که این موارد نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه می‌تواند مصداق جنایت جنگی و دیگر جنایات بین‌المللی باشد.

تروسل ادامه داد: اسرائیل باید بر اساس تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی، هرچه سریع‌تر اقداماتی برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهد. اینکه اسرائیل در جریان حملات خود به غیرنظامیان دستور تخلیه منطقه‌ای را بدهد، به‌هیچ‌وجه بدین معنا نیست که نسبت به افرادی که به هر دلیلی در این مناطق باقی مانده‌اند، مسئولیتی ندارد.

در هفتم اکتبر جنبش مقاومت فلسطین عملیاتی را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه ترتیب داد. در پی این عملیات، تل‌آویو به بهانه انتقام این ضربه، حملات خود را به نوار غزه آغاز کرد که تا امروز به شهادت بیش از ۲۳ هزار فلسطینی منجر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها