مجله اکونومیست نوشت: بحران وخیم انسانی در غزه یکی از بدترین بحران‌های قرن ۲۱ است.
کد خبر: ۱۴۴۰۴۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، اکونومیست نوشت: آژانس‌های امداد رسانی نسبت به تعداد فلسطینیانی که بر اثر گرسنگی یا بیماری در نوار غزه جان خود را از دست دادند، هشدار دادند، به طوری که بر اساس برخی آمارها، تعداد آن‌ها از افرادی که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، بیشتر است.

«فیلیپ لازارینی» رئیس سازمان امدادرسانی آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) تاکید کرد با توجه به شرایط وحشتناکی که ساکنان غزه در آن زندگی می‌کنند، کمک‌های ارائه شده به تنهایی هرگز کافی نیست.

در شهر خان‌ یونس که بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در آن بسر می‌برند، با توجه به شرایط وخیم، برخی ساکنان حتی نمی‌توانند هزینه خرید یک نایلون را برای استفاده از آن به عنوان یک سقف بپردازند.

این مجله انگلیسی به ویرانی زیرساخت‌ها در نوار غزه اشاره و اضافه کرد: دو سوم بیمارستان‌های این منطقه تعطیل شده و مراکز درمانی فعال نیز با کمبود تجهیزات و نیرو مواجه هستند.

بر اساس همین گزارش، ایستگاه‌های تصفیه آب نیز به دلیل فقدان سوخت و نبود قطعات یدکی خدماتی ارائه نمی‌کنند.

در بخش دیگری از گزارش اکونومیست به شرایط معیشتی سخت مردم فلسطین در غزه اشاره شده که با کمبود شدید آب، فقر شدید و گرسنگی مواجه هستند.

از سوی دیگر سازمان پزشکان بدون مرز نسبت به شرایط اسفبار غزه هشدار داده و افزود مردم در این منطقه با مشکلات دسترسی به غذا مواجه هستند. علاوه بر آنکه در غزه ارائه موثر کمک‌ها به دلیل قطع شبکه‌های ارتباطی و فقدان سوخت امکان پذیر نیست.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به مناطق مختلف نوار غزه به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر نیز در جنایت آفرینی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه زخمی شده‌اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی در ۱۰ مورد جنایت خود در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۲ فلسطینی را شهید و ۱۹۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها