خاطرات کاغذی

کلروفیل

فراز و نشیب های یک گیاه فرازمینی به نام «کلروفیل» که به دلیل خرابی شاتل فضایی والدینش، مجبور می شود روی زمین فرود بیاید. در این سیاره آلوده کیهان، این موجود کوچک و شکننده در اختیار یک گیاه شناس میلانی، پروفسور «اراسموس» قرار می گیرد. 
کد خبر: ۱۴۳۴۷۴۳
نویسنده مریم فلاح

 

او که عضو «اتحادیه مبارزه بادشمنان کودکان، سگ ها، گربه ها و حیوانات مشابه» است می خواهد تا زمانی که شاتل تعمیرو  آماده حرکت شود، پادزهری برای آلودگی های زمین پیدا کند تا کلروفیل ظریف بتواند در هوای دود آلود کلان شهری چون میلان، زنده بماند. اختراع ماده ای باورنکردنی با قدرت پاک کردن دود و رشد بیش از حد گیاهان برای نجات جان یک گیاه ظریف زندگی مردم را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در نهایت می بینیم که یک انقلاب سبز بی پایان  که از این شهر شروع شده محیط زندگی مردم را به جنگلی سرسبز تبدیل می کند و... داستانی که از یک ماجرای علمی - تخیلی به یک داستان زیست محیطی گره می خورد.
 
کلروفیل، (با نام اصلی: Clorofilla dal cielo blu) به معنای «کلروفیل، از آسمان آبی»سال 1984 بر اساس کتابی به همین نام از نویسنده ایتالیایی «بیانکا پیتزورنو» به طور مشترک توسط کشورهای ایتالیا، آلمان غربی وسوئیس ساخته شد. این مجموعه کارتونی با طراحی های «آدلچی گالونی»، به کارگردانی «ویکتور جی.توگنولا» تولید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها