یزد- مدیر بورس منطقه ای استان یزد با اعلام جزئیات ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت متوفیان توسط وراث آنها گفت: متقاضیان در وهله اول باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت یا سامانه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس https://ddn.csdiran.ir یا با تماس تلفنی با شماره ۱۵۶۹ از موجود بودن سهام عدالت و همچنین انتخاب روش غیرمستقیم سهام عدالت متوفی اطمینان حاصل کرده و سپس برای انتقال سهام به کارگزاری های منتخب بورس در سطح استان مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۴۳۴۰۵۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدحسن ابوترابی در نشست مشترک کارگزاری های منتخب بورس با روابط عمومی های دستگاههای استانی وزارت اقتصاد اظهار داشت: فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان در سامانه میراث کارگزاری بورس  آغاز و پنج کارگزاری  بورس در استان یزد شامل آگاه، سامان، مفید، مبین سرمایه و ایساتیس پویا به عنوان متولی انتقال سهام عدالت به وراث انتخاب شده اند.

وی سجامی بودن وراث را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: یکی از وراث متوفی  به عنوان نماینده می‌تواند بر اساس برنامه زمان‌بندی با در دست داشتن مدارک مورد نیاز از جمله اصل گواهی فوت واصل ورقه انحصار وراثت ، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی  متوفی و وراث  یا کپی برابر با اصل این مدارک به یکی از شعب منتخب مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهد.

ابوترابی اضافه کرد: وراثی که کارت ملی متوفی ندارند باید به ثبت احوال و کسانی هم که گواهی انحصار وراثت ندارند تا قبل از زمان مشخص شده برای  تشکیل پرونده باید به شورای های حل اختلاف برای دریافت گواهی انحصار وراثت  مراجعه کنند .

به گفته وی سیستم به صورت هوشمند سهام متوفی را بر طبق ورقه انحصار ورثه تقسیم می کند مگر در مواردی که فایل وصیت نامه موجود و در زمان تشکیل پرونده بارگزاری شده باشد .

مدیر بورس منطقه ای استان یزد با بیان اینکه مابقی کارها به صورت برخط انجام خواهد شد گفت: به محض تشکیل پرونده، تمام وراث می‌توانند آخرین وضعیت پرونده خود را از طریق درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه پیگیری کنند.

وی در عین حال با بیان اینکه همه مشمولان سهام عدالت که تاریخ فوت آنها از سال 84 تا ابتدای سال 99 می باشد نوع سهام عدالت آنها غیرمستقیم می باشد گفت: کلیه مراحل در دفاتر کارگزاری منتخب به صورت رایگان انجام میشود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها