یزد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با تاکید بر اینکه تورم با گرانی متفاوت است گفت: در انعکاس مباحث تورم باید دقت کرد که استان یزد تورم وجود دارد؛ اما یزد گران‌ترین استان در کشور نیست و قیمت بسیاری از کالاها به نسبت سایر نقاط کشور مناسب تر است.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۳۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد دهقان منشادی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران که با حضور استاندار و شماری از مدیران اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: کمیته رصد و پایش تورم استان در حال بررسی هستند که طبق بررسی های انجام شده در این زمینه قیمت اجاره‌بها و گوشت قرمز بیشترین تأثیر را بر روی نرخ تورم استان داشته است که برنامه‌ریزی‌شده تا بتوان روند افزایش قیمت این گروه را کنترل کرد.

وی در مورد چشم‌انداز تورم استان نیز افزود: برنامه‌ریزی‌شده است که با یک برنامه میان‌مدت، نرخ تورم استان به متوسط کشوری دست یابد و سرعت افزایش تورم کنترل شود.

مهران فاطمی استاندار یزد هم در این نشست گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران و با توجه به اینکه یک سوم تورم در استان ناشی از مسئله اجاره‌بها و مسکن است، استان یزد بدون در نظرگرفتن این دو عامل در محاسبات، پایین ترین نرخ تورم کشور را به خود اختصاص داده است.

به اعتقاد صاحب نظران تورم یکی از شاخص‌‌‌های اقتصاد کلان است که مدیریت آن همواره جزو اولویت‌‌‌های اقتصادی دولت‌‌‌ها قرار داشته و وظیفه اصلی کنترل آن بر عهده بانک مرکزی کشور قرار دارد؛ زیرا اساسا تورم با تحولات نقدینگی در کشور رابطه نزدیکی داشته و برای کنترل و کاهش آن باید نرخ ارز، مخارج دولت، حجم نقدینگی، نرخ سود نظام بانکی، دستمزد، تعرفه‌‌‌های گمرکی، سیاست‌های تجاری و از همه مهم‌تر انتظارات تورمی، مدیریت و کنترل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها