معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان:

زنجانی ها تا اردیبهشت سال آینده از فیبرنوری بهره‌مند می‌شوند

طرح اتصال استان زنجان به شبکه فیبر نوری هم اکنون در شهر‌های زنجان، قیدار و خرمدره اجرا می شود و حداکثر تا اردیبهشت سال آینده به پایان خواهد رسید.
طرح اتصال استان زنجان به شبکه فیبر نوری هم اکنون در شهر‌های زنجان، قیدار و خرمدره اجرا می شود و حداکثر تا اردیبهشت سال آینده به پایان خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۳۲۰۳۹
به گزارش جام جم زنجان ؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان گفت: طرح اتصال استان به شبکه فیبر نوری هم اکنون در شهر‌های زنجان، قیدار و خرمدره در حال انجام است و حداکثر تا اردیبهشت سال آینده به پایان خواهد رسید. شهامی در خصوص توسعه اینترنت پر سرعت در استان، افزود: دولت سیزدهم بنا دارد اینترنت پرسرعت را برای ۲۱ میلیون خانه و ساختمان در کشور توسعه دهد. وی اضافه کرد: این طرح در استان با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یکی از اپراتور‌های فعال این حوزه با فیبرکشی در سطح شهر‌ها آغاز شده است. این مسوول با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام گرفته توسعه فیبر نوری در سایر شهر‌های استان در دستور کار قرار گرفته است و کار اجرایی آن‌ها نیز به زودی آغاز خواهد شد، اظهار داشت: مقرر شده این پروژه مهم تا اردیبهشت سال آینده در سطح استان به پایان برسد. معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان ادامه داد: با اجرای این طرح، مردم استان می‌توانند از اینترنت پر سرعت در حد چند صد مگابیت بر ثانیه استفاده کنند که تحولی بسیار مهم در حوزه اینترنت پرسرعت و با کیفیت خواهد بود. وی با بیان اینکه با توجه به حفاری‌های انجام گرفته مشکلاتی برای شهروندان به وجود آمده که از این بابت عذر خواهی می‌کنیم، اظهار داشت: حفاری‌های این کار بسیار محدود است و با شیار‌های کوچکی در حد ۱۰ سانتیمتر در سطح معابر اجرایی خواهد شد. شهامی افزود: هرچند نهضت آسفالت ریزی در سطح شهر اجرا شده، اما تلاش بر آن است حفاری‌ها خارج از این محدوده انجام بگیرد، اما اگر در مسیر‌هایی مجبور به حفاری شدیم ترمیم با کیفیتی انجام خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد: همه مردم، مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها در این طرح نقش آفرین باشند تا بتوان این پروژه را با سرعت و با کیفیت در سطح استان اجرا کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها