استاندار یزد در نشست ستاد نوآوری، فناوری و دانش بنیان استان مطرح کرد؛

استقرار فرهنگ دانش بنیان در کشور زمینه ساز پیشرفت این حوزه

یزد- استاندار یزد ضمن تاکید بر لزوم فراگیر شدن فرهنگ دانش بنیان در دستگاه‌های اجرایی، از تشکیل «کارگروه تبیین، ترویج و فرهنگسازی دانش بنیان استان» در راستای آموزش مسائل این حوزه به عموم مردم خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۰۱۹۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نشست ستاد نوآوری، فناوری و دانش بنیان استان یزد به ریاست استاندار و با حضور رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس شورای اسلامی، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون وزیر علوم، فناوری و تحقیقات، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، قانون جهش تولید دانش بنیان را یک قانون مترقی در کشور دانست و اظهار داشت: تنها قانونی که پس ابلاغ، به صورت ویژه آیین نامه های اجرایی آن تولید، تصویب، ابلاغ و پیگیری شد، همین قانون جهش تولید دانش بنیان بود.
 
مهران فاطمی با اشاره به فهم مشترک ایجاد شده در حوزه دانش بنیان در میان مدیران دستگاه های اجرایی، گفت: با این وجود تا زمان فراگیر شدن فرهنگ دانش بنیان و تلاش ویژه و مستمر بخش های درگیر، هنوز مسیری طولانی وجود دارد.
 
وی با تاکید بر لزوم تسهیل و تسریع در مسئله پرداخت تسهیلات به مجموعه‌های دانش بنیان، فناور و خلاق، تصریح کرد: وجود این موانع یعنی اهمیت مسئله دانش بنیان و اثرگذاری متفاوت اقدامات این حوزه هنوز برای نظام بانکی کشور به صورت کامل روشن نشده است.
 
وی استقرار فرهنگ دانش بنیان در کشور را مهم و زمینه ساز پیشرفت این حوزه دانست و افزود: همانند زمین مستعدی که ظرفیت رشد و نمو هر بذری را دارد اما اگر آب و خاک و هوا مناسب نباشد، بهترین بذرها نیز در آن مثمر ثمر نخواهد بود.
 
وی با تاکید بر تمرکز ویژه بر ترویج فرهنگ دانش بنیان در استان، گفت: ریاست کارگروه تبیین، ترویج و فرهنگسازی دانش بنیان بر عهده صداوسیما قرار خواهد گرفت تا مسائل این حوزه به طور خاص به عموم مردم آموزش داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها