استاندار یزد در آئین افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران مطرح کرد؛

حمایت همه جانبه تمامی مسئولان از کنشگران زیست بوم علم و فناوری

یزد- استاندار یزد با اشاره به حمایت همه جانبه مجموعه استان از کنشگران زیست بوم علم و فناوری، گفت: بر این اساس، فرهنگسازی و گفتمان سازی در این عرصه، همواره در دستور کار جدی استان قرار خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۲۹۹۸۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، آئین افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران با حضور استاندار یزد برگزار شد.
 
 مهران فاطمی در این مراسم با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم درباره علم و فناوری اظهار کرد: طبق فرمایش خداوند، تسلط بر آسمان‌ها و زمین فقط با علم و فناوری امکان‌پذیر خواهد بود که این موضوع نشان دهنده رسوخ علم در تمامی عرصه ها است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص ایران در جهان چاره ای جز قوی بودن نداریم، گفت: این قوی بودن بدون اینکه مجهز به علم و فناوری و مرزهای علم و دانش باشیم؛ میسر نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در دنیای امروز نمی‌توان از بی‌طرفی صحبت کرد، افزود: همانند جنگ جهانی اول و دوم که پس از اعلام بی‌طرفی حکومت ایران، کشورهای خارجی با بی اعتنایی و اشغال خاک ایران و مصرف مواد غذایی موجود، باعث کشتار بیش از ۳ میلیون نفر از مردم شدند.
 
فاطمی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «اگر علم در ثریا باشد مردانی از قوم پارس به آن دسترسی خواهند یافت» اشاره و عنوان کرد: طبق اراده خداوند متعال این روایت نبوی به دست اهالی علم و فناوری در این عصر و حوزه جغرافیایی، محقق خواهد شد.
 
وی از فردوسی به عنوان افتخار فرهنگ و تمدن و ادب پارسی نام برد و خاطرنشان کرد: اولین اقدام حکام فاجر برای نابودی یک سرزمین، تغییر زبان مردم آن دیار بوده و فردوسی حکیم برای جلوگیری از تغییر بزرگترین عنصر هویت ملی ایران، شاهکاری به نام شاهنامه را خلق کرد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قرار بر این بوده و هست تا این زیست بوم آنقدر قدرتمند شود که همگان برای یادگیری علم و آخرین یافته ها مجبور به دانستن زبان فارسی باشند اما امروزه این موضوع کاملاً برعکس اتفاق افتاده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در ادامه تاکید کرد: به یاد داشته باشیم همواره فرهنگی را تولید می‌کنیم که می‌تواند ضمن همه ویژگی های مثبت خود، آسیب هایی را به فرهنگ، ادب، تاریخ و تمدن ایران وارد کند.
 
وی با اشاره به حمایت همه جانبه تمامی مسئولان از کنشگران زیست بوم علم و فناوری تا آخرین روز مسئولیت در استان، عنوان کرد: دفاع و حمایت از فرهنگسازی و گفتمان سازی در این عرصه به معنای احترام به ساحت علم و فناوری و نوآوری همواره در دستور کار جدی استان قرار خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها