خاطرات کاغذی

ببینید | کیتی

خاطرات کاغذی

کوتوله بینی دراز

نوجوانی به نام «یاکوب»، هر روز صبح برای کمک به مادرش در فروش سبزیجات و میوجات به بازار می‌رود.
کد خبر: ۱۴۲۷۹۱۳
نویسنده مریم فلاح

یاکوب اگرچه پسر باهوشی است اما گاه گرفتار رفتارهایی نامعقول می‌شود چرا که به اقتضای سنش به راحتی هر موضوعی را دست آویز خنده و تمسخر می‌کند. یک روز پیرزنی زشت روی که برای خرید به نزد آنها آمده بود،سوژه تمسخر «یاکوب» می‌شود.

پیرزن که از پسر کینه به دل گرفته بود از پسرک خواست بارش را برایش به خانه آورد. در خانه جادوگر، «یاکوب» با خوردن سوپی جادویی به خوابی هفت ساله رفت. وقتی بیدار شد متوجه شد پیرزن ویژگی های ظاهری خودش (بینی دراز و کج و قد کوتاه و خمیده) را به او داده است. البته جادوگر به اواستعداد وافری در آشپزی نیز داده بود وهمین هنر باعث شد به عنوان آشپز دربار استخدام شود. روزی چند غاز برای طبخ به یاکوب تحویل داده می‌شود. از قضا یکی از آنها دختری بود که عفریته او را به هیبت یک غاز طلسم کرده بود. دختر به یاکوب می‌گوید که برای باطل شدن طلسم شان باید به دنبال گیاهی سحرآمیز باشند و ...

«کوتوله بینی دراز»، (با نام اصلی: Zwerg Nase) یک استاپ موشن تک قسمتی از آلمان شرقی بود که سال 1986 براساس داستانی قدیمی از «ویلهلم هاوف»، شاعرورمان نویس آلمانی به کارگردانی «کاتیا جورجی» ساخته شد.تاکنون آثار متعددی اعم ازفیلم، انیمیشن وتئاترعروسکی از این داستان ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها