پیتر و گرگ
خاطرات کاغذی

پیتر و گرگ

«سوییمی»، تنها عضو سیاهپوست مدرسه ماهی قرمز‌ها و تنها بازمانده از حمله ماهی تن بزرگ به ماهی‌های مدرسه است، بعد از این حادثه او که خود را تنها دید، تصمیم گرفت برای رهایی از این غم و یافتن دوستان جدید به بستر آب‌ها سفر کند؛ از طریق اقیانوس سفرش را آغاز کرد و در آب‌های عمیق با بسیاری از موجودات شگفت انگیزهمچون عروس دریایی، مرجان‌ها و اختاپوس‌ها آشنا شد و... ماجرا از آنجا آغاز شد که ماهی سیاه کوچولو در اعماق اقیانوس با دسته‌ای از ماهی‌های قرمز برخورد کرد که می‌ترسیدند از مخفیگاه خود بیرون بیایند چرا که ماهی تن بزرگ در کمین آن‌ها نشسته بود.
کد خبر: ۱۴۲۷۰۹۵
نویسنده مریم فلاح

«سوییمی» که خود زخم خورده این تهدید بود با نقشه‌ای خلاقانه از ماهی‌ها خواست با یک کار گروهی خود را استتار کنند. به این شکل که در کنار هم جمع شده و خود را در هیبت یک ماهی غول پیکر نشان دهند تا باعث ترس ماهی تن و فراری دادنش شوند. باعملی شدن این نقشه، ماهی کوچولو‌های قرمز متوجه شدند که اگر با هم متحد شوند به راحتی می‌توانند در مقابل هر قلدری از خودشان محافظت کنند.

این داستان زیبا با صدای گرم و گیرای «جلال مقامی» برای بچه‌ها روایت می‌شد.

«سوییمی ماهی سیاه کوچولو»، (با نام اصلی:Swimmy) محصول سال ۱۹۶۶ سوئیس به کارگردانی «جولیو جیانینی»، بر اساس داستانی از «لئو لیونی» تصویرگر و نویسنده داستان‌های شاعرانه، به زبان ایتالیایی تولید شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها