فرماندار اسلامشهر در نشست شورای مسکن استان تهران:

گلایه مردم از تاخیر احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در اسلامشهر

حسین حبیبی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسلامشهر بیان کرد: طبق اعلام ادارات تأمین اجتماعی اسلامشهر و چهاردانگه در نیمه نخست سال جاری قریب به ۹ هزار بیمه شده جدید در شهرستان مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۱۴۲۵۶۵۰

ایشان با بیان اینکه در سامانه رصد اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز اشتغال ۵۹۷۰ نفر ثبت شده که بیانگر تحقق ۵۰ درصدی سهمیه ایجاد اشتغال شهرستان در سال جاری است، اظهار داشت: این آمارها بیانگر ظرفیت کم نظیر اسلامشهر در ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش کردیم تا در کنار تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در بخش های مختلف باشیم و به رفع موانع فعالیت و مشکلات آنها کمک کنیم، افزود: ایجاد اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها محسوب می شود و همه مدیران ادارات باید در این حوزه تلاش مضاعفی داشته باشند.

فرماندار اسلامشهر در ادامه به خلاء فعالیت مؤسسات کاریابی در شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید با تسهیل، تشویق و نظارت کافی زمینه را برای فعالیت این موسسات در شهرستان فراهم کند.

وی بر ضرورت ارتباط مستمر مجموعه اداره صمت با کارخانجات و واحدهای تولیدی نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید شرایط و سازوکاری برای معرفی جوانان بیکار شهرستان به واحدهایی که نیاز به نیروی کار دارند فراهم کنیم، چرا که اولویت اشتغال در کارخانجات و واحدهای تولیدی اسلامشهر با نیروی کار بومی شهرستان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مشکلات و موانع پرداخت تسهیلات اشتغال آفرینی در شعب مختلف بانکهای شهرستان در این جلسه پرداخت و افزود: علاوه بر تسهیلاتی که توسط بانکها پرداخت می شود باید بیش از گذشته از ظرفیت جذب تسهیلات از صندوق کار آفرینی امید و نهادهایی همچون بنیاد برکت، بنیاد علوی و… برای کمک به راه اندازی واحدهای تولیدی جدید و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در روستاها و شهرهای شهرستان کمک بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها