به بهانه بازپخش «اولین شب آرامش» از شبکه آی‌فیلم

روایتی از روزگار جوانی

مجموعه «اولین شب آرامش» برای نخستین‌بار سال ۱۳۸۵ از شبکه سه سیما پخش شد. این مجموعه به کارگردانی احمد امینی، این روزها در حال بازپخش از شبکه آی‌فیلم است. یک سریال که بیش از هر چیزی به داستانگویی و حادثه متکی است. طوری که در همان قسمت اول، قصه سریال به نقطه جوش می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۲۰۷۳۹
نویسنده مهدی امیدی - کارشناس

روایتی از روزگار جوانی

به این ترتیب که: آذر و علیرضا که همکلاسی هستند قرار است با هم ازدواج کنند، در این بین نوشین، دوست صمیمی آذر دیوانه‌وار عاشق علیرضاست و سعی می‌کند مانع وصلت این دو شود از این رو برادر خود فرزاد را که زمانی خواهان آذر بوده و به خارج رفته تشویق می‌کند به ایران برگردد. درست در روز عقد آذر و علیرضا، نوشین به آذر خبر می‌دهد که فرزاد دارد به خاطر او به ایران بر می‌گردد، آذر که هنوز به فرزاد علاقه‌مند است بر سر سفره عقد جواب منفی می‌دهد و نامزدی را به هم می‌زند، این آغاز ماجراهایی در این سریال است. اولین شب آرامش روایتی از دوران ملتهب زندگی گروهی جوان از اقشار مختلف جامعه است که هر یک سرنوشتی متفاوت پیدا می‌کنند اما محور اصلی و اساسی در این مجموعه «خانواده» است؛ جایی که تنها راه نجات است و افراد در آن 
آرامش می‌یابند. شخصیت‌های این سریال، هر یک به نوعی دچار چالش‌های خاص خود هستند، از علیرضا که گرفتار یک رابطه عاطفی شکست خورده است و در امور اقتصادی نیز به بحران می‌رسد تا نوشین که دختر جوانی از خانواده‌ای مرفه است اما مسیری اشتباه را برای رسیدن به اهدافش انتخاب می‌کند و پیمان سهرابی که قربانی اصلی اتفاقات این سریال است و... در نهایت نیز آن‌که به انسانیت و درستکاری و خانواده‌‌اش متعهدتر است، رستگار می‌شود و تقریبا سایر کاراکترها به زوال می‌روند. یکی از نکات جالب درباره اولین شب آرامش این است که برخی از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی، از جمله مهدی پاکدل، امیر آقایی و یکتا ناصر از طریق این سریال بیشتر شناخته‌ شدند. همچنین در این مجموعه، شاهد یکی از برترین بازی‌های مرحوم پرویز پورحسینی هستیم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها