قائم‌مقام فرهنگی سازمان صدا و سیما:

پدیده‌های بکر رویداد اربعین بر قاب رسانه بنشیند

رادیو اربعین با رویکرد فرهنگسازی معارف اهل‌بیت، اطلاع‌رسانی همه‌جانبه و نیز پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به زائران حسینی، راه‌اندازی شده است. یکی از برنامه‌های این شبکه رادیویی «من زینبم» است.
کد خبر: ۱۴۲۰۶۸۴
نویسنده ​​​​​​​زهره زمانی | گروه رسانه

ك

مینا نیکانیک، تهیه‌کننده این برنامه رادیویی دراین‌باره به جام‌جم می‌گوید: من زینبم، ویژه برنامه‌ای درباره بانوان است و سعی شده با برقراری ارتباط بین مخاطب خاص برنامه اعم از بانوان و دختران سراسر کشور، صدای این قشر انسان‌ساز و جریان‌ساز از جامعه باشیم که یک جامعه در دامان‌شان متعهدانه پرورش پیدا می‌کنند.
نیکانیک ادامه می‌دهد: این برنامه می‌کوشد به معرفی تمام ابعاد وجودی و توانمندی‌های بانوان در عرصه اجتماع تاثیر گرفته از مکتب عاشورا و راه حضرت زینب(س) بپردازد. بانوانی که هرکدام در مسیر رشد زندگی اجتماعی و خانوادگی، هدف و تلاش‌شان گره خورده به سیره زینبی و هرکدام پرچمدار رسالت بانوی کربلا، حضرت زینب(س) هستند.
این تهیه‌کننده بیان می‌کند: این برنامه با شروع ماه صفر از ۲۷مرداد روی آنتن رفته است و هر روز از ساعت ۱۴تا ۱۶تا پایان ماه صفر و ۲۵شهریور به‌صورت زنده از رادیو اربعین روی موج ۹۵.۵مگاهرتز پخش می‌شود.
نیکانیک می‌افزاید: اطلاع‌رسانی آخرین خبرهای مربوط به حوزه بانوان در ایام پیاده‌روی اربعین، مصاحبه با بانوان فعال، نخبه و جریان‌ساز در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی، ارتباط با مرزها و موکب‌های مخصوص بانوان، پرداختن به توصیه‌های مورد نیاز بانوان و چگونگی تجهیز قبل از سفر و هر آنچه یک بانو قبل از آغاز سفر و حین سفر باید نسبت به آن آگاهی پیدا کند، توجه به تمهیدات پزشکی و مراقبت‌های مورد نیاز بانوان، کودکان و خانواده از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه است که هرکدام از بخش‌های یاد شده توسط متخصصان مربوط در حوزه بانوان از قبیل متخصص زنان، زایمان و طب سنتی به‌طور زنده و ارتباط با مخاطب برنامه و پرسش و پاسخ صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به مهمانان ویژه این برنامه ادامه می‌دهد: بانوانی فعال از خانواده معظم شهدا، حافظان و قاریان قرآن،کادر درمان اعم از پزشک و پرستار که در موکب‌ها فعالیت می‌کنند، هنرمندان آیینی، نویسندگان و فعالان رسانه‌های مکتوب و شنیداری عاشورایی، خادمین حرم‌های حضرات‌معصومین و امامزادگان، فعالان فرهنگی، هنری واجتماعی که تجربه پیاده‌روی اربعین را داشتند، نخبه‌های علمی، فرهنگی و هنری زینبی، ورزشکاران و مدال آوران حسینی، اساتید حوزه و دانشگاه، مدیران دولتی در رده‌های مختلف اجتماعی، موکب داران و خادمین موکب‌ها، تجربه گران سفر اربعین، مبلغان اسلام در داخل و خارج از مرزها، ره‌یافتگان به دین اسلام با الهام از حضرت زینب(س) در برنامه حضور می‌یابند. 
او از دیگر بخش‌های برنامه را ارتباط با مسئولان و گزارشگران در شهرهای مرزی و مراکز استان‌ها و پاسخگویی و پیگیری سؤالات مردم در خصوص مسائل سفر با مدیران ستاد اربعین و دیگر مسئولان کشوری و لشکری برمی‌شمارد.
نیکانیک خاطرنشان می‌کند: روایت خاطرات مردمی از سفر پیاده به کربلا در ایام اربعین نیز از بخش‌های دیگر این برنامه است که در قالب پویش «من راوی‌ام» با مشارکت و روایت خاطرات سفر توسط مادران، بانوان و دختران این سرزمین اجرا خواهد شد. یکی از بخش‌های ویژه این برنامه، کودکان حرم است که اجرای این بخش به‌عهده مجریان عرصه کار با کودک و نوجوان و خود کودکان است.
در بخش کودکان حرم، مجری برنامه با اجرای قصه‌های کوتاه از اهل بیت و رشادت‌ شهدای عاشورا، کودکان را با فرهنگ و سیره زندگی آل ا... آشنا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها