صهیونیست‌ها در محاصره مقاومت
۲ شوک جدی و جدید به رژیم صهیونیستی را بررسی کرده‌ایم

صهیونیست‌ها در محاصره مقاومت

سرانجام، انسجام و عزم گروه‌های مقاومت در مواجهه با یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین نتیجه داد و رژیم اشغالگر قدس، بدون رسیدن به اهداف خود ناچار شد از این حملات عقب‌نشینی کند.
سرانجام، انسجام و عزم گروه‌های مقاومت در مواجهه با یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین نتیجه داد و رژیم اشغالگر قدس، بدون رسیدن به اهداف خود ناچار شد از این حملات عقب‌نشینی کند.
کد خبر: ۱۴۱۵۱۵۰
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

یورش اخیر نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به اردوگاه فلسطینی جنین در بامداد دوشنبه (سوم جولای) این نظریه را ثابت کرد که تل‌آویو برای فرار از ناامنی‌های گسترده، مقابله با قدرت روبه‌رو شد مقاومت و نشان دادن توانمندی‌های ادعایی خود، چاره‌ای بهتر از جنگ نمی‌بیند اما حتی در پیشبرد این راهبرد نیز ناتوان و ناکام مانده است. اکنون نتانیاهو باید علاوه بر مواجهه با عواقب و تبعات ناشی از اعتراضات داخلی گسترده در اراضی اشغالی با آثار شکست در جنین نیز مواجه شود.

قدرت‌نمایی مقاومت در کرانه باختری
آنچه اخیرا در جنین گذشت، نقطه آشکارساز قدرت‌نمایی جریان مقاومت در کرانه باختری محسوب می‌شود. یورش‌ها و حملاتی که ارتش رژیم صهیونیستی با هدف دستاوردسازی و با هزینه‌های گزاف علیه مقاومت فلسطین آغاز می‌کند، هیچ‌گاه بی‌پاسخ نمانده و تبعات وجودی بزرگ‌تری برای اشغالگران در بر داشته است. در دومین روز از یورش به جنین، تل‌آویو یک عملیات استشهادی شجاعانه دریافت کرد؛ جایی که یک جوان فلسطینی با خودرو و سلاح گرم به سمت صهیونیست‌ها حمله کرده و در موجب زخمی شدن ۱۰صهیونیست شد. حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، بعد از این عملیات تاکید کرد: «عملیات دلیرانه در تل‌آویو پاسخ ابتدایی به جنایت‌های اشغالگران در اردوگاه جنین علیه مردم ماست. این عملیات، اجرای عملی چیزی بود که مقاومت بر آن تاکید داشت، این‌که اشغالگران تاوان جنایت‌های‌شان را در اردوگاه جنین خواهند داد. ما دست مردم دلیرمان و رزمندگان را در جنین می‌فشاریم.» جنایت جنین و پاسخ مقاومت در تل‌آویو نشان داد که رزمندگان فلسطینی ابعاد و مصداق پاسخ هوشمندانه و قاطعانه را نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس درک کرده‌اند.

اذعان صهیونیست‌ها به شکست
شکست در جنین، پدیده‌ای انتزاعی و ذهنی نیست، بلکه همان چیزی است که صهیونیست‌ها نسبت به آن اذعان کرده‌اند. دانیل هاگری، سخنگوی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در یک مصاحبه رادیویی به ناکامی این رژیم در تهاجم به اردوگاه جنین اذعان کرد.
او گفت: «اطلاعات امنیتی برای تحقق همه اهداف در اردوگاه جنین کافی نبود و بسیاری از گروه‌های مسلح از آنجا خارج شده بودند.»
همزمان منابع رسانه‌ای صهیونیستی می‌گویند در جریان حملات صهیونیست‌ها به جنین، یک نظامی اسرائیلی با شلیک یک نظامی دیگر این رژیم به هلاکت رسیده است. وبسایت واللا در این باره نوشت که تحقیقات درخصوص چگونگی کشته شدن گروهبان داوید یهودا اسحاق ۲۳ ساله در جریان است. تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی رژیم غاصب صهیونیستی به جنین که از بامداد دوشنبه (سوم جولای) آغاز شده بود در ساعات پایانی سه‌شنبه شب به پایان رسید و این رژیم که با هدف اعلامی از بین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در اردوگاه جنین، وارد نبرد با نیروهای مقاومت شده بود از این منطقه عقب‌نشینی کرد. اکثر رسانه‌های صهیونیستی اذعان کرده‌اند عملیات جنین، برخلاف آنچه برخی سیاستمداران آن مانند نتانیاهو ادعا می‌کنند، موفقیت‌آمیز نبوده و ناکام مانده است.

بحران جدید در کنار بحران‌های داخلی در تل‌آویو
اکنون جنین به نماد بحران و شکست در اراضی اشغالی تبدیل شده است. ماهیت اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی به مراتب فراتر از اختلاف ساده در تل‌آویو میان دو جریان غالب صهیونیستی است. قطعا آثار و تبعات کشمکش‌ها محدود به دوران حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسند قدرت نخواهد ماند و این زخم در تل‌آویو بسته نخواهد شد. در روزهای اخیر بار دیگر شاهد شکل‌گیری دوگانه نتانیاهو ـــ ضدنتانیاهو در تل‌آویو و حیفا هستیم. تظاهرات و اعتراضات عمومی شکل جدی‌تری به خود گرفته و در حال تبدیل شدن به اعتصابات است. با افزایش اعتراضات علیه لایحه اصلاحات قضایی پیشنهاد شده به‌وسیله کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو، اکنون پزشکان ارتش این رژیم اعلام کردند در صورت تصویب اقدامات جنجالی از خدمت انصراف خواهند داد. این تهدید تأثیر به‌سزایی در معادلات نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها خواهد داشت، زیرا هیچ‌گاه شکاف‌های داخلی در تل‌آویو به حدی نرسیده بود که پزشکان ارتش تهدید به اعتصاب یا حتی انصراف از خدمت کنند. در چنین شرایطی شکست در جنین، کلکسیون ناکامی‌های نتانیاهو را تکمیل کرده است.

جنین نماد هم‌افزایی مقاومت
رژیم اشغالگر قدس در جریان حمله به اردوگاه جنین تلاش کرد تا یکی از اضلاع مقاومت مسلحانه در فلسطین را از کار بیندازد و کرانه باختری را به سوی پذیرش گفنمان سازش با صهیونیست‌ها رهنمون سازد. اما اکنون شاهد هم‌افزایی دو بال مقاومت فلسطین در غزه و کرانه باختری است. جنین نماد این هم‌افزایی است. به این ترتیب، اکنون مقاومت قدرت مضاعفی پیدا کرده و از این پس بی‌شک شاهد تقویت هم‌افزایی گروه‌های مقاومت در غزه و کرانه باختری در مواجهه با دشمن صهیونیستی خواهیم بود. این همان واقعیتی است که انزوا و شکست رژیم اشغالگر قدس را در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد ساخت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها