رژیم صهیونیستی، نگران‌تر از همیشه است

شوک کرانه باختری به صهیونیست‌ها

منابع فلسطینی از حمله گسترده و کم‌سابقه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه فلسطینیان در جنین خبر ‌دادند. نیروهای زمینی و زرهی ارتش صهیونیستی با پشتیبانی جنگنده‌ها و موشک‌ها در این عملیات شرکت کردند و تاکنون ده‌ها نفر شهید و زخمی و نزدیک به ۲۰۰ نفر اسیر شده‌اند.
منابع فلسطینی از حمله گسترده و کم‌سابقه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه فلسطینیان در جنین خبر ‌دادند. نیروهای زمینی و زرهی ارتش صهیونیستی با پشتیبانی جنگنده‌ها و موشک‌ها در این عملیات شرکت کردند و تاکنون ده‌ها نفر شهید و زخمی و نزدیک به ۲۰۰ نفر اسیر شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۱۴۹۸۵
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه اهالی جنین که در سال‌های گذشته چندین بار تکرار شده است، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی همچنان به اعمال شیوه‌های خشونت‌آمیز نسبت به مردم فلسطین و کرانه باختری از جمله مردم جنین معتقد است و تنها راه را حمله وحشیانه به زنان و کودکان می‌داند تا به زعم خود بتواند مردم این منطقه را به خاک و خون بکشد.

خودکشی‌ها در کرانه باختری
رژیم صهیونیستی به شدت نگران تسلیح مردم کرانه باختری به ویژه جوانان سرزمین‌های اشغالی است. تجهیز جوانان فلسطینی به سلاح و ایجاد جبهه مشترک با رزمندگان فلسطینی در غزه، رژیم کودک‌کش را به شدت نگران تحولات آتی کرده است.رژیم صهیونیستی به دلیل شکست‌های مکرر در هفته‌های اخیر در حوزه داخلی و امنیتی در تقابل با مردم فلسطین دچار از هم پاشیدگی‌های متعدد شده است. کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با حضور پنج چهره افراطی تشکیل شده، منفورترین کابینه تاریخ این رژیم است؛ به همین دلیل به نظر می‌آید اقدامات اخیر نتانیاهو نوعی خودکشی سیاسی-امنیتی است که وی را بیش از پیش تضعیف می‌کند.

صهیونیست‌ها وحشت‌زده و سردرگم هستند
در حال حاضر جبهه گسترده‌ای از غزه تا کرانه غربی برای تقابل با تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شده و نکته حائز اهمیت این که رژیم صهیونیستی به شدت نگران مستحکم‌شدن این جبهه است، زیرا با سازوکار تعریف‌شده رزمندگان فلسطینی به ویژه بعد از تسلیح کرانه باختری و آمادگی جوانان فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی، سران رژیم کودک‌کش به شدت نگران شرایط دشوار امنیتی پیش‌رو شده‌اند.رژیم صهیونیستی با آماده‌سازی گنبد آهنین نشان داده به شدت نگران حملات آتی از سوی مقاومت است، زیرا بعد از حمله به حمص در سوریه و تجاوزات مکرر به جنین و سایر مناطق فلسطین اشغالی به شدت احساس نگرانی می‌کنند و می‌داند جبهه وسیعی از غزه تا کرانه باختری، سوریه و لبنان علیه آنها تسلیح شده است.احتمال دارد نتانیاهو برای انتقال بحران به منطقه دست به یکسری ماجراجویی‌ها بزند، به همین دلیل گنبد آهنین که کارایی خود را از دست داده به حالت آماده‌باش درآمده است، در حالی که نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به خوبی می‌داند این سامانه نمی‌تواند امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ کند.

هشدار معنادار هاآرتص به سران صهیونیستی
نشریه صهیونیستی هاآرتص ضمن هشدار به سران رژیم صهیونیستی در خصوص آنچه در جنین می‌گذرد، می‌نویسد: «این‌ گونه عملیات‌ها این توهم خطرناک را ایجاد می‌کند که ارکان اصلی مقاومت فلسطین در یک اردوگاه یا شهر وجود دارند و می‌توان پایه‌های آن را با یک ضربه از بین برد.عملیات جنین در آینده‌ای نزدیک مولد جریان مقاومت جدیدی علیه اسرائیل ( در کرانه باختری) خواهد بود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی باید عملیات در جنین را که سربازان ارتش اسرائیل را درگیر نبردهای خیابانی خطرناکی کرده، متوقف کنند.»
همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نه‌تنها نتوانسته گروه‌های مقاومت همچون حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی را تضعیف کند، بلکه به محبوبیت آن در میان ملت فلسطین افزوده است.صهیونیست‌ها معتقدند تلفیق قدرت مقاومت در غزه و کرانه باختری، برای تل‌آویو یک کابوس محسوب می‌شود. اما اکنون در جنین این اتفاق در حال رخ‌دادن است! کرانه باختری مسلح شده و در کنار گروه‌های مقاومت مانند جهاد اسلامی و حماس خود را برای مواجهه‌ای تمام‌عیار با دشمن صهیونیستی در قالب انتفاضه جدید آماده می‌سازد.

تحولات جنین لزوم تسلیح کرانه باختاری را اثبات کرد
سهیل الناطور از رهبران جبهه دموکراتیک آزادی برای فلسطین در گفت وگو با جام‌جم، تحولات اخیر جنین و حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد.سهیل الناطور دراین‌خصوص اظهار کرد: «آنچه در چنین می‌گذرد، نشان‌دهنده صحت راهبرد تسلیح کرانه باختری مقابل دشمن صهیونیستی می‌باشد. این روند باید ادامه پیدا کند. آنچه این روزها در جنین وکرانه باختاری می‌گذرد چیزی جز طرح سازمان‌یافته نتانیاهو نیست که از سال ۱۹۹۴ به دنبال اجرای آن است، زمانی که کتاب معروف خود تحت عنوان مکانی زیر خورشید را نوشت، او همواره برای از بین‌بردن هر‌فرصتی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کند. صهیونیسم که سال ۱۹۴۸ جنایت بزرگ پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین را انجام داد، امروز معتقد است که فرصت دارد آن پاکسازی نژادی را دوباره تکرار کند اما قطعا در این مسیر صهیونیست‌ها با مقاومت فلسطینیان مواجه خواهد شد.»

جنین، کانون انتفاضه‌ای جدید است
فادی اسماعیل بودیه، تحلیلگر لبنانی در خصوص آنچه این روزها در جنین می‌گذرد به جام‌جم می‌گوید: «جنین کانون انتقاضه جدید علیه صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. قبلا زمانی که نام انتقاضه می‌آمد، همگان بر نام غزه متمرکز می‌شدند، اما امروز تسلیح کرانه باختری از یک سو و شکل‌گیری نسل مبارز جدید فلسطینی در این منطقه جایی برای تنفس صهیونیست‌ها باقی نگذاشته است.» سردبیر نشریه المرایا در ادامه تاکید کرده است‌: «رژیم اشغالگر قدس در خیال خام خود تصور می‌کند که پس از حمله همه‌جانبه و کشتار در جنین، ساکنان غزه و کرانه باختری از ترس حملات صهیونیست‌ها مقاومت خود را در برابر تل‌آویو متوقف خواهند ساخت اما به‌زودی متوجه عواقب و تبعات جبران‌ناپذیر چنین محاسبه‌ای خواهند شد.»

اسرائیل تبعات جنایات خود را خواهد دید
ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان نیز در گفت‌وگو با جام‌جم ضمن محکوم‌کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس در جنین تصریح کرد: «صهیونیست‌ها ثمره جنایات خود را در فلسطین و جنین مشاهده خواهند کرد. این نه یک هشدار، بلکه یک واقعیت است. مقاومت فلسطین بارها در مواجهه با رژیم اشغالگر قدس اثبات کرده که اسرائیل از خانه عنکبوت نیز سست‌تر است. این بار نیز این حقیقت تعبیر می‌شود. قطعا دیگر دوران جنایات بدون مکافات صهیونیست‌ها به اتمام رسیده است. این حقیقت را مقاومت فلسطین به تل‌آویو یادآوری خواهد کرد.»

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها