خاطرات کاغذی

خرس قهرمان

خاطرات کاغذی

هوگو، اسب آبی

باوجود کوسه ها در سواحل شهر بندری زنگبار(تانزانیا) بارگیری محموله های لباس کاملا غیرممکن بود،در نتیجه صادرات لباس که مردم زنگبار سال ها برای تحقق آن زحمت کشیده بودند در معرض خطرقرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۱۴۲۱۹
نویسنده مریم فلاح

«آبان خان»، مشاور اقتصادی سلطان این موضوع را به عنوان فاجعه ای ملی و اقتصادی اعلام کرده،از سلطان می خواهد برای برون رفت از این معضل تعدادی اسب آبی وارد آب های اقیانوس کنند تا کوسه ها از ساحل دور شوند.

راهکاری که خیلی عالی به نتیجه رسید، اما پس از حل مشکل،این حیوانات به حال خود رها شدند،درنتیجه اسب های آبی به دنبال غذا به طرف شهر هجوم آورند.

به دستور»آبان خان» تمامی آنها کشته می شوند به غیر از اسب آبی کوچکی به نام «هوگو»که موفق می شود از طریق آب های اقیانوس خود را به سواحل شهر «دارالسلام» برساند.

در آنجا بچه ها به ریاست بچه کشاورزی به نام «جورما»، حیوان را در باغی پنهان می کنند اما وقتی پدر و مادرها باخبر می شوند باغ را آتش می زنند تا حیوان را فراری دهند.

«آبان خان» که همچنان به دنبال «هوگو» است با نیرنگ،او و «جورما»را یافته و به جرم خسارت ناشی از یورش حیوان به باغ ها و مزارع به محاکمه می کشاند اما سلطان و بچه ها از هوگو حمایت می کنند و در نهایت با رای قاضی،از «هوگو» رفع اتهام شده و بچه ها مأمور مراقبت از او می شوند.

«هوگو، اسب آبی»، (به زبان اصلی :hugo the hippo) محصول مشترک مجارستان و آمریکا در سال 1975 است که به کارگردانی «ویلیام فیگن بائون» در بزرگترین استودیوی فیلمسازی مجارستان واقع در بوداپست به نام «Pannonia Film» ساخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها