رئیس رسانه مل در بازدید از پشت‌صحنه آغازین روز فیلمبرداریِ فصل ایران «سلمان فارسی»:

تلاش می‌کنیم کار طبق برنامه پیش برود | شروع قوی فصل دوم تولید سریال سلمان

در گفت‌وگو‌ی «جام‌جم» با بازیگر یونانی مطرح شد:

«سلمان فارسی» جهشی بلند در سریال سازی تاریخی است

پاناگوتیس بویگئوس، بازیگری اهل یونان و ساکن آتن است که ارتباط او با مخاطبان ایرانی از زمانی آغاز شد که در سریال در حال تولید سلمان فارسی به ایفای نقش پرداخت.
پاناگوتیس بویگئوس، بازیگری اهل یونان و ساکن آتن است که ارتباط او با مخاطبان ایرانی از زمانی آغاز شد که در سریال در حال تولید سلمان فارسی به ایفای نقش پرداخت.
کد خبر: ۱۴۱۱۲۸۳
نویسنده نوشین مجلسی - گروه رسانه

او در دوره بیزانس در این سریال عظیم نقش یک فرمانده ارتش را بازی می‌کند که در بخشی از زندگی‌اش با سلمان فارسی روبه‌رو خواهدشد. در سفر بویگئوس به ایرانمیزبان او در دفتر روزنامه جام‌جم شدیم و با وی چند کلامی درباره نقشش در سریال ایرانی که بسیاری منتظر تماشایش هستند، گپ زدیم و از نگاه او به اشتراکات فرهنگی دو کشور پرسیدیم که در ادامه آمده‌است.

یونان و ایران هر دو کشوری با تاریخ کهن و پیشینه غنی هستند که سال‌ها به عنوان دو قدرت بلامنازع در جهان امپراتوری داشتند. با سفر به ایران اشتراکات فرهنگی میان این دو ملت به چشم‌تان آمده‌است؟
خیلی از رفتارها و ایده‌ها در یونان، از آسیا آمده‌است. مدت زمان زیادی امپراتوری عثمانی بر حوزه جغرافیایی یونان حاکم بوده و همین مسأله، به ایجاد درک مشترک میان ملت‌ها پس از فروپاشی عثمانی کمک کرده‌است. بنابراین، باید نگاه جامعی نسبت به اشتراکات رفتاری و فرهنگی میان یونان و حوزه آسیا داشت. نکته قابل تامل این‌که به عنوان یک یونانی، احساس قرابتی که به ایرانی‌ها دارم منحصر به فرد است. به نظر می‌رسد درک مشترک ایرانی‌ها و یونانی‌ها به علت پشتوانه‌های تمدنی و فرهنگی به مراتب نسبت به یونانی‌ها و کشورهای عربی کامل‌تر شکل گرفته‌است. ما احساس قرابتی را که با ایرانی‌‎ها داریم، با جوامع عربی نداریم. در بررسی سیر تاریخی این روند، به ماجراهایی مانند تحرکات اسکندر مقدونی نیز برمی‌خوریم که البته تحلیل آثار فرهنگی این موضوع بحث مفصلی را می‌طلبد.

با سفر به ایران چقدر نگاه‌تان به این کشور تغییر کرده‌است؟
در مجموع، می‌خواهم از حس مثبتی بگویم که میان ایرانی‌ها و یونانی‌ها وجود دارد. ما زمانی که به ایران سفر می‌کنیم یا در کنار ایرانیان قرار می‌گیریم، این موضوع را به خوبی درک می‌‎کنیم. در کنار این ریشه‌های رفتاری و فرهنگی، ما با برخی سنت‌ها و حتی تهیه برخی غذاها مواجه هستیم که با ذائقه هر دو طرف سازگار است.

در سریال سلمان فارسی که جزو آثار نمایشی بزرگ ایرانی تاکنون است، چه نقشی را بازی کردید؟
من در این سریال، نقش یک جنگجو و امیر نظامی ارشد به نام «فوکاس» را بازی کردم. خیلی خوش‌شانس بودم که توانستم یک نقش تاریخی نسبتا واقعی را بازی کنم. در این مورد تحقیق کردم و متوجه شدم شخصیتی با این نام در جنگ‌های تاریخی بسیاری حضور داشته‌است. برایم خیلی هیجان‌انگیز است. او ‌کسی است که ماموریت داشت سلمان فارسی را تحت تعقیب قرار داده و دستگیر کند اما در مراحل بعدی، تحت تاثیر شخصیت و ایده‌های وی قرار می‌گیرد. بازی در این سریال تاریخی برای من جذاب بود. همچنین فعالیت در کنار آقای داوود میرباقری که کارگردانی موفق و سختکوش است، برایم جذابیت دارد. این خوش‌شانسی را داشتم که بتوانم بخش‌هایی از سریال مختار را ببینم و همچنین کنار آقای علیرضا شجاع‌نوری، بازیگر خوب ایرانی بازی کنم. احساس خیلی خوبی داشتم و حس می‌کردم در کنار دوستی قرار دارم که مدت‌هاست او را می‌شناسم. در کل باید بگویم سلمان فارسی جهشی بلند در سریال سازی تاریخی است.

قبل از این سریال، شخصیت سلمان فارسی را می‌شناختید؟
خیر. فقط نامش را به عنوان کسی شنیده‌بودم که اسلام را به ایران می‌آورد. من این شخصیت را نمی‌شناختم اما بعد از بازی در این سریال، بیشتر درباره زندگینامه سلمان فارسی و ابعاد پیچیده زندگی او مطالعه کردم.

موقع پذیرش نقش و پس از آن چقدر در مورد این شخصیت مطالعه کردید؟
قبل از شروع بازی‌ام در این سریال درباره این شخصیت شروع به مطالعه کردم. سعی کردم نکات جذابی را که به بازی‌‌ام در این سریال کمک می‌کرد، پیدا کنم.

تصویربرداری سریال سلمان فارسی، مقارن شد با شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا از جمله کشورهای محل فیلمبرداری این پروژه. آیا این مسأله روی فعالیت شما تاثیر نگذاشت؟
باید بگویم شیوع کرونا، در مواردی کار فیلمبرداری را تسریع کرد زیرا ما به دور از شلوغی جمعیت، به بسیاری از مکان‌ها دسترسی راحت‌تری داشتیم؛ مثلا در شاهرود شهر مادری داوود میرباقری. اما به هر حال شیوع این بیماری موانعی نیز به طور طبیعی در مسیر پروژه ایجاد می‌کرد که درنهایت، با تدابیر آقای میرباقری و همکاران‌شان کار انجام گرفت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها