اتحاد علیه صهیونیست‌ها
وزیر خارجه سابق لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

اتحاد علیه صهیونیست‌ها

عضو جبهه دموکراتیک مقاومت فلسطین در گفت و گو با «جام‌جم»:

تمام فلسطین مسلح است

سال‌ها قبل، رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود بر تسلیح کرانه باختری به عنوان راهکاری موثر در مواجهه با دشمن صهیونیستی و توسعه‌طلبی‌های رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۲۹
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

امروز نوار غزه و کرانه باختری و رفح جملگی تبدیل به نمادهای قدرت و پیروزی مقاومت بر تل‌آویو شده‌اند.

در خصوص آخرین تحولات جاری در فلسطین و اراضی اشغالی، جام‌جم گفت‌وگویی با دکتر سهیل الناطور، عضوجبهه دموکراتیک فلسطین صورت داده که از نظرتان می‌گذرد:

اخیرا در جریان منازعه پنج‌روزه میان رژیم اشغالگر قدس و رزمندگان مقاومت، بار دیگر شاهد عقب نشینی تل‌آویو و اصرار صهیونیست‌ها در خصوص انعقاد آتش‌بس بودیم. نظر شما در این خصوص چیست؟
آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد، نماد قدرت مقاومت و گفتمان آن است. امروز مقاومت مسلحانه در برابر دشمن ، تبدیل به یک اصل مهم و فراگیر شده است. باید بگویم امروز کل فلسطین مسلح است و همین مساله، قدرت بازدارندگی و اقدام ما را در برابر دشمن افزایش داده است. بی‌دلیل نیست که در بروز هر گونه منازعه‌ای، دشمن صهیونیستی وادار به عقب‌نشینی شده و تقاضای آتش‌بس می‌کند.تاکنون بارها عنوان کرده‌ایم که نمی‌توان مقاومت را بدون مولفه‌های قدرت سخت ادامه داد. امروز این موضوع برای همه به اثبات رسیده است. اگر امروز شاهد استیصال رژیم‌صهیونیستی و حامیان آن هستیم، به واسطه قدرت مسلحانه مقاومت می‌باشد. صورت‌مساله برای همه مخاطبان تحولات فلسطین مشخص است. برای نخستین بار است که فلسطینیان می‌گویند ما برای مقاومت نظامی توافق داریم و زمان پاسخ را مشخص می‌کنیم و به دشمن هشدار می‌دهیم تا اقدامات سرکوبگرانه علیه ملت مبارز فلسطین در قدس را متوقف کند.این یعنی یک اقدام جمعی موثر در راستای دفاع از فلسطین و حقوق حقه ملت ما.

برخی طرفداران گفتمان سازش در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته و اخیر تاکید داشته‌اند که اساسا باید گفتمان مقاومت را به فراموشی سپرد و به سوی عادی‌سازی روابط با تل‌آویو پیش رفت. انتقاد اساسی شما به این رویکرد چیست؟
بدیهی است که اگر گفتمان سازش می‌خواست موفق باشد، باید این موفقیت خود را در تعهدپذیری حداقلی صهیونیست‌ها به پیمان صلح اسلو یا مادرید نشان می‌داد. اما ذات صهیونیست‌ها با اشغالگری گره خورده است. از سوی دیگر، ما از یک سلسله حقوق اساسی یک ملت سخن می‌گوییم که سرزمین آنها اشغال شده است. در چنین شرایطی نمی‌توان از تساهل با دشمن سخن به میان آورد.اتفاقا تجربیات سال‌های گذشته نشان می‌دهد که تنها راه مواجهه با دشمن، مقاومت همه‌جانبه و کامل است و یکی از اصلی‌ترین مصادیق این مقاومت، تسلیح همه فلسطین می‌باشد؛ اتفاقی که امروز رخ داده و دشمن را به ترس و عقب‌نشینی وادار ساخته است. اگر کسانی تصور می‌کنند غیر از مقاومت محکم و مسلحانه راهکار دیگری در برابر اسرائیل وجود دارد، سخت در اشتباه هستند. آنها باید لااقل از وقایعی که از زمان اشغال فلسطین تاکنون رخ داده، عبرت بگیرند. در جریان تحرکاتی که صهیونیست‌ها در مسجد‌الاقصی صورت دادند و به حریم این مسجد تعدی کردند، فلسطینیان با همه قوا در مقابل آنها ایستادند. آیا در اینجا می‌توان راهکار دیگری را متصور شد؟ قطعا پاسخ این سوال منفی است، بنابراین زمانی که ما از مقاومت همه‌جانبه و مسلحانه در برابر اسرائیل سخن می‌گوییم ، این سخن مبتنی بر حقایق و واقعیاتی است که در طول سال‌ها مشاهده کرده‌ایم.

تجربه جنگ اخیر نشان داد که صهیونیست‌ها علاوه بر نوار غزه، در کرانه باختری نیز به واسطه قدرت عمل طرفداران آزادی فلسطین و گفتمان مقاومت محدود و ناتوان شده‌اند. تحلیل شما در این خصوص چیست؟
قبلا بارها عنوان شده بود که تسلیح فلسطینیان نباید محدود به یک نقطه خاص باشد و باید سراسر فلسطین را در برگیرد. حتی برخی بزرگان مانند رهبر انقلاب ایران تاکید کردند که تسلیح کرانه باختری(در کنار تسلیح نوار غزه) شرط پیروزی و مقاومت موثر در برابر صهیونیست‌هاست. امروز این موارد جملگی به اثبات رسیده است. اکنون باید بدون واهمه از موانعی که دشمنان و طرفداران صلح با رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد می‌کنند، به تسلیح نوار غزه و کرانه باختری ادامه داد. تعدی‌گری صهیونیست‌ها تمامی ندارد. پس ما در اینجا باید قاطعانه و محکم برخورد کنیم و اجازه ندهیم به واسطه عدم برخورداری از توان تسلیحاتی، دشمن به ما آسیب بزند.امروز با افتخار می‌گوییم که این مسیر به خوبی در فلسطین طی‌شده و درآینده نیز همین روند ادامه خواهد داشت. همچنین نباید فراموش کنیم که مقاومت در برابر اشغالگری و تعدی به سرزمین ما، حق مسلم فلسطین است و کسی حق ندارد برای این حق ذاتی و طبیعی ما را سرزنش کند. ما به آزادی سرزمین خود متعهد هستیم و حتی لحظه‌ای از این تعهد کوتاه نخواهیم آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها