عبور موشک‌ های آمریکا از خط قرمزهای جنگ اوکراین
گزارش نشریه «ریسپانسیبل استیت کرفت»؛

عبور موشک‌ های آمریکا از خط قرمزهای جنگ اوکراین

آمریکا که پیشتر اعلام کرده بود در تلاش است تانک‌ های آبرامز را «سریع‌تر از انتظارات» در اختیار اوکراین قرار دهد، در ادامه سیاست جنگ‌ افروزانه خود قرار است نیروهای اوکراینی را درباره نحوه استفاده از این نوع تانک‌ها آموزش دهد.
کد خبر: ۱۴۰۴۹۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، تارنمای ایرفورس تایمز امروز جمعه به نقل از یک مقام دفاعی آمریکایی نوشت: حدود ۳۱ فروند تانک آبرامز در پایان ماه مه (اردیبهشت) وارد منطقه آموزشی آلمان می شوند و آمریکا آموزش نیروهای اوکراینی درباره نحوه استفاده و تعمیر آنها را طی چند هفته آغاز خواهد کرد.

این رسانه افزود: انتظار می رود لوید آستین وزیر دفاع آمریکا رسما تحویل این تانک ها را در یازدهمین نشست گروه تماس دفاعی اوکراین اعلام کند. این گروه ائتلافی بین المللی متشکل از حدود ۵۰ کشور حامی اوکراین در جنگ ۱۴ ماهه با روسیه است.

این رسانه افزود: مقام های غربی امیدوارند با انتقال تانک های پیشرفته جنگی نقش اصلی را در تلاش ها برای بازپس گیری اراضی تحت تصرف روسیه در شرق و جنوب اوکراین ایفا کنند. با این حال بعید به نظر می رسد که این کمک به اندازه کافی زود صورت گیرد تا تفاوتی در ضد حملات پیش بینی شده کی یف در فصل بهار ایجاد کند.

مقام دفاعی مذکور گفت: تانک های آبرامز در چند هفته آینده وارد پایگاه ارتش آمریکا در گرافنهور ایالت باواریا در شرق المان خواهند شد.

وی به خبرنگاران گفت که پس از رسیدن امکانات آموزشی، حدود ۲۵۰ سرباز اوکراینی در یک دوره ۱۰ هفته ای برای یادگیری نحوه کار و تعمیر تانک ها آموزش خواهند دید. قرار است این آموزش ها تا اواسط ژوئن (تیر) آغاز شود. پس از پایان ۱۰ هفته، نیروهای اوکراینی می توانند آموزش های اضافی را در مانورهای رزمی پیشرفته انجام دهند.

به گفته این مقام آمریکایی، اعضای ائتلاف تاکنون بیش از ۲۳۰ تانک و بیش از ۱۵۵۰ خودروی زرهی را به کی‌یف تحویل داده اند.

هلند و دانمارک روز پنجشنبه اعلام کردند که به طور مشترک ۱۴ تانک لئوپارد ۲ بازسازی شده را در اوایل سال ۲۰۲۴ به اوکراین اهدا خواهند کرد.

وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد موشک های پدافند زمین به هوای پاتریوت ساخت آمریکا وارد اوکراین شده است. سلاح‌های پاتریوت می‌توانند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را مانند آنچه روسیه برای تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت‌های حیاتی استفاده کرده است، مورد اصابت قرار دهد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها