گفت‌وگوی «جام‌جم» با تهیه‌کننده و کارشناس یک برنامه اربعینی:

«علامت» هر روز به دشمن‌شناسی می‌پردازد

به مناسبت اربعین سالارشهیدان حضرت امام‌حسین (ع) هزاران مراسم به همت شیعیان و مسلمانان و آزادگان جهان، هرسال در ایران و سایرکشور‌های مسلمان و غیرمسلمان برگزار و یاد و نام و راه آن امام پاس داشته می‌شود. هرسال در ایام اربعین یادگار بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، در سراسر ایران اسلامی، برنامه‌ها و آیین‌های دینی، مذهبی و اجتماعی برگزار می‌شود و شیفتگان خاندان امامت و رسالت و شیعیان سومین امام قدسی، به عرض ارادت می‌پردازند.
کد خبر: ۱۳۸۰۴۱۰
نویسنده جبارآذین - منتقد و مدرس
رسانه‌ملی در همسویی و همگامی با مردم سوگوارکشور، برنامه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی را در ابعاد گسترده و در قالب خبر، گزارش، بحث و تحلیل، پوشش می‌دهد و در حد امکانات خود به ادای دین به ساحت امام حسین (ع) و عاشوراییان و مردم عزادار اقدام می‌کند.

در اربعین سرورشهیدان کربلا، صد‌ها برنامه در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود که یکی از این آیین‌ها به دلیل ابعاد وسیع و حضور میلیون‌ها ایرانی و خارجی، از زوایای اعتقادی، فرهنگی، تبلیغاتی و سیاسی، چشم‌های جهانیان را خیره کرده و قدرت و عظمت اسلام و مسلمانان را به نمایش می‌گذارد. میلیون‌ها نفر هر سال در مراسم اربعین شرکت کرده و سفری معنوی را تا عراق برای بوسه‌زدن بر حرم مطهر آقا امام‌حسین (ع) آغاز می‌کنند؛ سفری که به روایت اربعینی‌ها هزاران دستاورد معنوی، مادی، انسانی و اجتماعی دارد.
سازمان صداوسیما، گام‌به‌گام همراه اربعینیان از ایران تا عراق، این راهپیمایی را رسانه‌ای و دنبال کرده و لحظه به لحظه مردم را با اربعینیان همراه می‌کند. هرکدام از اربعینیان، قصه و غصه عاشقانه‌ای دارند که می‌تواند، مضمون و محتوای تولید ده‌ها فیلم و سریال تلویزیونی قرار گیرد و لازم است رسانه‌ملی در این عرصه، حضوری جدی‌تر داشته باشد.

همچنین صداوسیما می‌تواند درکنار انواع برنامه‌های خوب خبری و گزارشی و نمایشی عاشورایی و اربعینی و تولید آثاری در این زمینه، تهیه و تولید برنامه‌ای جذاب با عنوان «ارمغان اربعین» را در دستورکار خود قرار دهد و در این برنامه جالب و تاثیرگذار اعتقادی-فرهنگی با حضور یک یا دو خانواده اربعینی که از شرکت و حضور خود در آیین و سفر روحانی اربعین، دستاورد‌های مهم معنوی و انسانی کسب کرده‌اند، ارمغان‌های اربعینی آن‌ها را روایت و بازگو کند و با شرکت کارشناسان مذهبی و اجتماعی و... درباره این دستاورد‌ها که حاصل ملاقات عاشقانه و روحانی اربعینیان با آقا و مولای خود است، بحث‌هایی مفید و سازنده دینی و اجتماعی ارائه کند.

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها