«جام‌جم» از آخرین تحولات تیم ملی گزارش می‌دهد

جزئیات بازگشت عجیب کی‌روش

مهدی تاج سه‌شنبه بعد از ظهر با کارلوس کی‌ روش به توافق نهایی رسید و همان شب به نزدیکانش گفت: «کار تمام شد.»
کد خبر: ۱۳۷۹۴۶۰

 او از محمد‌نبی، نایب رئیس اول خود خواست تا در کمال احترام به دراگان بگوید امکان همکاری وجود ندارد و فدراسیون با پرداخت غرامت ۲۰۰ هزار دلاری به او، همکاری را خاتمه خواهد داد.

نبی سر وقت اسکوچیچ رفت و قصه طلاق را بازگو کرد منتهی مربی کروات که از قبل داستان‌ها را فهمیده بود، دوشنبه شب عنوان «سرمربی تیم‌ملی» را از صفحه رسمی خود حذف کرد.

در نهایت ماجرا به اینجا ختم شد که دیروز محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی ضمن تشکر از دراگان اسکوچیچ، به صورت رسمی اعلام کرد کارلوس کی‌ روش سرمربی تیم‌ ملی شده است. این خبر با استقبال عمومی روبه‌رو شد تا باز هم صفحه رسمی این مربی، میزبان هزاران هزار طرفدار دو آتشه‌اش باشد. دیروز یک رکورد در صفحه کی‌روش شکست و پست آخر او به مرز ۳۰ هزارکامنت رسید. اغلب پیام‌ها این بود: «خوش آمدی.» حالا سر وقت تازه‌ترین خبرهای تیم‌ملی برویم...

یک ثانیه هم هدر ندهیم

کارلوس کی‌روش به مسئولان فدراسیون فوتبال گفته «یک ثانیه را هم نباید هدر بدهیم.» او در مذاکراتی که با مهدی تاج داشت، تاکید کرد: «باید تمام فوتبال ایران متحد شوند تا بتوانیم حضور موفقی در جام‌جهانی داشته باشیم.»

رئیس فدراسیون فوتبال هم به او تضمین داده که تمام امکانات را برای او و تیم‌ملی فراهم کند. کی‌روش احتمالا حد فاصل ۵ مهرماه تا ۲۰ آبان ماه یک مینی کمپ برای تیم‌ملی در نظر خواهد گرفت.

او همچنین اصرار دارد ریکاوری و تمرینات بدنی بازیکنان مستقیما زیر نظر کادر فنی ایران باشد، از این جهت که بتواند با متد روز بدن آنها را برای حضور در تورنمنت مهمی چون جام‌جهانی آماده کند.

بد نیست بدانید کی‌روش حتی پیش از آن‌که سرمربی ایران شود، در کشوی میز کارش «نقشه راه جام‌جهانی» را برای تیم‌ملی نوشته بود و به همین خاطر دست پر به تهران خواهد رسید.

درخواست پاسپورت از نکونام

جواد نکونام به کی‌روش ملحق می‌شود؟ حتما این سؤال خیلی از طرفداران است. هر چند دیروز رسانه‌ها نوشتند نکو با تیم‌ملی تمام کرده و حتی رضایت باشگاه فولاد را گرفته اما این خبرها درست نیست. هیچکس از سوی فدراسیون فوتبال با سرمربی فولاد تماس نگرفته و تنها یکی از مسئولان از او خواسته تا پاسپورتش را در اختیارشان قرار دهد و برایش ویزای شینگن سفر به اتریش را بگیرند. این‌که نکونام به تیم‌ملی می‌آید یا نه، بسته به رفتار فدراسیون دارد. اگر نکونام دستیار اول کی‌روش باشد و شانس سرمربیگری در ایران را برای آینده داشته باشد، احتمالا پیشنهاد بازگشت به کادر کارلوس را می‌پذیرد اگرنه به فعالیتش در فولاد ادامه خواهد داد. امروز نکونام کنفرانس مطبوعاتی دارد و احتمالا خبرنگاران از او درباره بازگشت به تیم‌ملی می‌پرسند. شاید هم او اصلا به کنفرانس نرود تا با چنین سوالی مواجه نشود.

بازگشت رفقای قدیمی

اسکوچیچ فهرستی بلند بالا از ملی‌پوشان در اختیار فدراسیون قرار داده ولی حالا کی‌روش در این فهرست دست برده است.

او دوباره رامین رضائیان را فراخوانده و انگار قصد دارد دوباره مرتضی پورعلی گنجی را تبدیل به مدافع آهنین تیم‌ملی کند.

بدین ترتیب احتمال خط خوردن شجاع وجود دارد. قصه کی‌روش و خلیل‌زاده را که می‌دانید؟ همان مصاحبه معروف و تند شجاع علیه کی‌روش در سال ۲۰۱۴ بعد از خط خوردن محمدرضا خلعتبری.

اتفاقی که یحتمل خود خلیل‌زاده از آن پشیمان باشد. شجاع انصافا در این مدت عملکرد بسیار خوبی داشته و امیدوار است در لیست بماند.

تضمین می دهم

مهمترین ماموریت کی‌روش در تیم‌ملی ایجاد اتحاد و یکدلی بین بازیکنان تیم‌ملی است. خواسته‌ای که تاج هم از او داشته: «ما جام‌جهانی را در پیش داریم و نگرانیم دو دستگی به تیم‌ملی ضربه بزند.» کی‌روش هم تضمین داده مثل گذشته نظمی مثال‌زدنی به اردو بازگرداند. حضور این مربی به بازیکنان هم انگیزه داده و همه بی‌صبرانه منتظر شروع اردوی بعدی هستند تا به این مربی خوشامد بگویند. کی‌روش در این مدت کم و بیش با بعضی از بازیکنان در ارتباط بود و همیشه از دل تنگش برای ایران می‌گفت.

او روز ترک ایران گفت: «همیشه فردایی وجود دارد و شاید یک روز دوباره برگردم.» این پیش‌بینی بی‌اندازه درست نشان می‌دهد چرا بعضی از بازیکنان اسمش را «پروفسور» گذاشته‌اند.

همه در مشت کی‌روش

یکی از دلایل عمده انتخاب کی‌روش میزان شناخت او از تیم‌های ‌ملی انگلیس، ولز و آمریکاست. کارلوس از قلب فوتبال انگلیس می‌آید و از خاطرات شیرین سال‌های قهرمانی همراه با یونایتد.

کی‌روش می‌تواند ساعت‌های متوالی درباره فوتبال جزیره بگوید و جزئی‌ترین تحلیل‌ها را داشته باشد. شناخت کافی او از تفکرات ساوت‌گیت و تک تک ستاره‌های انگلیس می‌تواند نگرانی‌ها را کاهش دهد.

همچنین او سابقه کار در باشگاه‌های آمریکا را هم دارد و بنابراین فوتبال آنها را می‌شناسد. ولزی‌ها هم برای کی‌روش بیگانه نیستند و از دید او پنهان نمانده‌اند.

کی‌روش در مذاکراتی که با تاج داشت تاکید کرد: «من تضمین موفقیت در جام‌جهانی را نمی‌دهم ولی تضمین می‌دهم از همین لحظه تا شروع مسابقات با حس مسئولیت پذیری و تعهد، تمام تمرکز و تلاش خود را صرف موفقیت کنیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها