مهران بختیاری دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی رشته انگل شناسی پزشکی در مسابقات مخترعین جهان در هندوستان به عنوان مخترع برتر معرفی و مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۶۷
به گزارش جام جم آنلاین لرستان:  این مخترع و پژوهشگر جوان موفق شد همراه با گروه و تیم پنج نفره خود با ارائه اختراع «چک کننده دارویی با قابلیت پیشگیری از خطاهای دارویی» در مسابقات ۲۰۲۱ مخترعین جهان که به میزبانی کشور هندوستان برگزار شد به عنوان برتری دست یافته و به مدال طلای این مسابقات برسد.
 
ثبت ۱۸ اختراع و ارائه مقالات مختلف علمی در حوزه علوم پزشکی در کارنامه علمی این مخترع ، مدرس دانشگاه و داور ثبت اختراع به ثبت رسیده است؛ همچنین انجام برنامه های تحقیقاتی مختلف در زمینه های انگل شناسی پزشکی، داروسازی و باکتری شناسی از دیگر فعالیت های این مخترع برتر به شمار می رود.
 
تالیف چهار کتاب با عنوان های "صفر تا صد ثبت اختراع" ، "مخترع شو" ، "عوامل ضد میکروبی غیر آنتی بیو تیکی " ، " کتاب واکسن سازی " و چند کتاب در دست تالیف از دیگر افتخارات مهران بختیاری شناخته می شود که در این کتاب ها به موضوعاتی در خصوص نوشتن ادعانامه، توصیف اختراعات، خلاصه اختراعات و طراحی نقشه وسایر موضوعات علمی پرداخته شده است.
 
وی علت موفقیت های خود را علاقه مندی به کشف و اختراعات دانسته و می گوید با تلاش و اراده ای که داشته به این موفقیت ها رسیده و همین امر هم باعث شده تا در کنکور کارشناسی ارشد نیز رتبه ششم در رشته خود را کسب کند و در طول دوران تحصیل در لیست دانشجویان برتر قرار گیرد.
 
بختیاری با اشاره به تحریم های گسترده و ضالمانه علیه کشور گفت : استفاده از نخبگان و کشف استعدادهای جوان و نخبه پروری با استفاده از پتانسیل و ظرفیت شرکت های دانش بنیان بهترین راه رشد ، تعالی و پیشرفت کشور می باشد.
newsQrCode
برچسب ها: مخترع لرستان مدال
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها