رئیس جمهور روسیه به غرب هشدار داد که ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین ناممکن است و روسیه با آن مقابله می کند.
کد خبر: ۱۳۵۷۲۸۴

 به گزارش جام جم آنلاین، ولادیمیر پوتین روز شنبه در دیدار با گروهی از زنان مهماندار روس در آستانه روز جهانی زن گفت: اگر کشوری در اوکراین محدوده پرواز ممنوع اعلام کند، آن را به منزله مقابله با درنظر می گیریم و علیه آن اقدام می کنیم.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز جمعه به رغم درخواست‌های مکرر کی‌ یف از قدرت های غربی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع به منظور کاهش توانایی نظامی روسیه اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان اوکراین ایجاد نخواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین دیروز اعلام کرد: تصمیم ناتو در زمینه رد تقاضای کی‌یف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را محکوم کرد و گفت: کشورهای عضو ناتو نیز از امروز هر کسی در این کشور کشته شود، در مرگ او مقصر و متهم هستند.

پوتین در ادامه گفت که نیروهای اوکراینی و ملی گرایان مسلح در این کشور تا شش هزار خارجی را به زور نگه داشته و اجازه خروج از این کشور را نمی دهند.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: برخی از ملی گرایان مسلح، همرزمان خود را به قتل می رسانند و این افراد را جز نئونازی و تبهکار چیز دیگری نمی توان خطاب کرد.

وی در بخش دیگری از دیدار گفت که روسیه نیازی به داوطلبان برای کمک به این کشور در عملیات نظامی در اوکراین ندارد و خطاب به آنها گفت: به شما در این عملیات ویژه نیازی نداریم. سپاسگزارم.

 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها