فرانسه و آلمان از شهروندان خود خواسته اند هرچه سریع‌تر و بدون تاخیر خاک اوکراین را ترک کنند.
کد خبر: ۱۳۵۵۲۱۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از­ خبرگزاری­ صدا و سیما، فرانسه به اتباع خود توصیه کرد، اوکراین را ترک کنند. این گزارش می‌افزاید فرانسه از اتباع خود که در مناطق شرق اوکراین بسر می‌برند و بیشتر در خطر جنگ قرار دارند، خواست «بدون تاخیر» از این مناطق خارج شوند. وزارت امور خارجه فرانسه خاطر نشان کرد: «به همه اتباع فرانسه که اقامت آن‌ها در اوکراین ضرورت ندارد، توصیه می‌شود این کشور را ترک کنند». تاکنون فرانسه به اتباعش فقط توصیه می‌کرد، «هر گونه سفر به اوکراین را به تعویق بیندازند». این وزارتخانه تاکید کرد از فرانسوی‌هایی که در خارکوف، لوگانسک و دونتسک و همچنین در منطقه دنیپرو نزدیک روسیه حضور دارند، «درخواست می‌شود بدون تاخیر این مناطق را ترک کنند».


به علت «تنش‌هایی که از تجمع نیرو‌های روسیه در مرز‌های این کشور با اوکراین» و «از سرگیری نقض آتش بس» در مناطق جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین به وجود آمده است، همچنین توصیه شده است از عزیمت به مناطق مرزی شمال و شرق این کشور خودداری شود. سخنگوی شرکت هواپیمایی ایر فرانس نیز گفت: این شرکت فعلا پرواز‌های خود را به اوکراین حفظ می‌کند. وی تصریح کرد: «واضح است که ما اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کنیم، اما این پرواز هنوز به قوت خود باقی است». کاخ ریاست جمهوری فرانسه، تصریح کرد: قرار است امانوئل مکرون، روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در تلاش برای «جلوگیری از بدتر» شدن اوضاع به طور تلفنی گفتگو کند. همچنین قرار است مکرون با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز گفتگو کند.



آلمان نیز به نوبه خود از اتباع خود خواست «هر چه سریع تر» اوکراین را ترک کنند و «در خصوص هر گونه» سفر به این کشور هشدار داده است. شرکت هواپیمایی آلمانی لوفتهانزا نیز اعلام کرد از روز دوشنبه تا پایان ماه فوریه پرواز‌های منظم خود را به پایتخت اوکراین و اودسا در جنوب این کشور به حال تعلیق در می‌آورد. یکی از سخنگویان شرکت هواپیمایی لوفتهانزا با بیان اینکه پرواز‌های خروج شهروندان آلمانی از اوکراین انجام می‌شود، تصریح کرد: این شرکت به ارائه خدمات خود در غرب اوکراین نیز ادامه می‌دهد. در حالی که آمریکا معتقد است، روسیه قصد دارد به نحو قریب الوقوعی به اوکراین حمله کند، اوکراین روز شنبه اعلام کرد: «برای هر سناریوی ممکن» آماده می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها