مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد خبر داد ؛

یزد اولین استان میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درکشور

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد از واگذاری بخشی ازمیزبانی جشنواره تئاتر فجر به استان یزد خبرداد وگفت: برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته بخش‌هایی از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بیرون از پایتخت برگزار می شود.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۸۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ازیزد ، قادر آشنا در دیداربا مسئولان استان یزد اظهار داشت: نمایش یک هنر فاخراست و جشنواره بین المللی فجر یک اعتبار جهانی دارد که 40 سال هویت پشت آن خوابیده و وظیفه داریم از اعتبار آن دفاع کنیم.

وی افزود: یزد استانی است که بین مسئولین و هنرمندان همگرایی خوبی وجود دارد و با ظرفیت هایی که در این شهر شاهد بودیم، می تواند میزبان شایسته‌ای برای این رویداد هنری باشد.

آشنا تصریح کرد:استان های زیادی متقاضی میزبانی از بخش های مختلف جشنواره بین المللی فجر هستند که میتواند یک چالش بزرگ محسوب شود اما وقتی یزدی ها پیشنهاد دادند، با توجه به سبقه هنر در یزد و سایر بررسی های همکاران، این پیشنهاد پذیرفته شد.

وی گفت: یکی از دغدغه های ما جابجایی دولت و تغییرات احتمالی مدیران است که امیدواریم تدابیر به گونه ای اندیشیده شود که دبیرجشنواره فجر از بابت برگزاری با کیفیت جشنواره اطمینان خاطر داشته باشد.

یزد در زمینه تئاتر خیابانی ظرفیت های خوبی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم دراین نشست گفت: برای نخستین بار بخش هایی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر به استانی به غیر از پایتخت واگذارمی شود که امیدواریم با همکاری مجموعه شهرداری که همواره حامی هنر بوده است، از این آزمون نیز سربلند بیرون آییم.
مجید جوادیان زاده با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه تئاتر خیابانی ظرفیت های خوبی ای دارد، اظهار داشت: آشنا شدن مردم و هنرمندان با استانداردهای تئاتر کشور قطعا به رشد سطح کیفی تئاتر در یزد کمک خواهد کرد.

تئاتر زبان گویا و نافذ در جهت فرهنگ‌سازی ارزش های اسلامی در جامعه است

نماینده مردم یزد در مجلس هم ضمن تقدیر ازاعتماد مسئولین هنرهای نمایشی کشور به استان یزد گفت: برگزاری جشنواره با کیفیت و معتبر فجر در یزد فرصت غنیمتی است که باعث تعامل بیشتر بین هنرمندان تئاتر کشور و استان می شود

محمدصالح جوکار با تاکید بر اهمیت نقش هنر در فرهنگسازی جامعه تاکید کرد و تئاتر را زبان گویا و نافذ در جهت فرهنگ‌سازی ارزش های اسلامی در جامعه دانست.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره معتبر به رشد تئاتر در استان کمک شایانی می کند،افزود: برگزاری جشنواره با کیفیت و معتبر فجر در یزد فرصت غنیمتی است که باعث تعامل بیشتر بین هنرمندان تئاتر کشور و استان می شود و این جشنواره می تواند سکوی شناسایی و معرفی استعدادهای جوان یزد به دیگر استان ها و کشور باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها