مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد :

سی و دومین جشنواره تئاتراستان برگزارمی شود

یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: سی و دومین جشنواره تئاتراستان ازهشتم آذرماه در استان برگزارمی شود و شش گروه تئاتر دراین جشنواره حضور دارند.
کد خبر: ۱۳۸۸۵۵۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، احسان عابدی در نشست خبری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزداظهارداشت: سی و دومین جشنواره تئاتراستان ازهشتم آذرماه در استان برگزارمی شود و شش گروه تئاتر دراین جشنواره حضور دارند.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان، 11 اثر در این جشنواره ثبت نام کردند که بعد از بازبینی و انتخاب آثار، هشت اثر به عنوان کارهای پذیرفته شده معرفی شدند.

عابدی تصریح کرد: از کل آثار7 اثر مربوط به شهریزد،دواثرمربوط به شهرستان بافق و شهرستان مبید ومهریزهرکدام با یک اثردرجشنواره شرکت کردند که پس ازانتخاب و اعلام اسامی تیم های شرکت کننده یکی از کارها از شهرستان میبد با مصدومیت نقش اول کار و یکی از کارها نیز به دلیل حضور بازیگران در خارج از استان انصراف دادند و در نهایت شش اثر در جشنواره حضور دارند.

وی خاطرنشان ساخت: زمان برگزاری جشنواره از سه شنبه هشتم تا دهم آذرماه است و مردم می توانند در تالارهنر یزد به تماشای آثار بپردازند و همچنین اختتامیه و معرفی آثار برگزیده در دهم آذرماه در محل تالار فرهنگ برگزارمی شود.

عابدی با اشاره به شرایط اخیر کشورگفت: متاسفانه شاهد هجمه و فشار روی هنرمندان هستیم و به صورت ناجوانمردانه هنرمندان را تحت فشار قرار میدهند و با رفتارهای غیر انسانی هنرمندان ما را تهدید می کنند که کار نکنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: اگر ببینیم از ناحیه خاصی این فشارها صورت می گیرد مورد پیگرد قانونی قرار می دهیم در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی شاهد تروریسم رسانه ای علیه هنرمندان هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: بسیاری از هنرمندان ما زندگی خود را از طریق هنر خود ادامه میدهند و بعد از پشت سر گذاشتن دوران کرونا و تعطیلی کار آنها، چند ماهی فضای فعالیت مجدد هنری رونق گرفته بود اما متاسفانه به دلیل فشارهای یک عده، همچنان شاهد تعطیلی فعالیت های هنرمندان هستیم و به این روش اعتراض داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها