یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از آمادگی سینماهای مرکز استان برای اکران همزمان فیلم های سینمایی چهل ‌ویکمین جشنواره فیلم فجرخبر داد
کد خبر: ۱۳۹۵۵۱۲

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ازیزد، احسان عابدی ازآمادگی سینماهای مرکز استان برای اکران همزمان فیلم های سینمایی چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر خبرداد و اظهارداشت : یکی از مهمترین رخدادهای هنری کشور، جشنواره فیلم فجر است و بنا به مطالبه و درخواست هم استانی‌های عزیزمان، این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.  

وی افزود: برای تأمین و پخش فیلم های این دوره از جشنواره در سینماهای استان، هماهنگی های لازم ازطریق سازمان سینمایی و تهیه کنندگان این فیلم‌ها انجام خواهد گرفت.

عابدی با ابراز امیدواری برای بهره مندی از فرصت به دست آمده نمایش فیلم های روز سینمای ایران در سینماهای استان گفت: پس از تأیید وتعیین سینماها برای نمایش این فیلم ها، به زودی جدول نهایی برنامه اکران ها، از طریق معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل تنظیم می شود و از طریق رسانه ها در دسترس علاقه مندان قرارمی گیرد.

حضور ۴ نمایش یزدی درجشنواره بین المللی تئاتر فجر

 مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد همچنین ازحضورنمایش یزدی در جشنواره بین المللی تئاتر فجرخبر داد و گفت: این تعداد حضور نمایندگان یزد در بخش اصلی مسابقه در چهل سال گذشته سابقه نداشته و این افتخاری برای هنر استان یزد است

عابدی تصریح کرد: نمایش قل‌آب به نویسندگی و کارگردانی بهناز زحمتکش، نمایش دردسرهای یک موجود موزی به نویسندگی محسن عالم زاده و کارگردانی مجتبی لاله زاری در بخش خیابانی نماینده استان یزدهستند.

 وی خاطرنشان ساخت: نمایش‌های ممد شاه به نویسندگی محمدرضا امیرخانی و کارگردانی سید ناصر امامی میبدی و جاودانگی به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی محسن جاور در بخش صحنه ای در جشنواره فجر شرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که این ۴ اثر بتوانند بعد از ۴۰ سال، جوایزی برای تئاتر استان کسب کنند.

عابدی با بیان اینکه حضور ۴ نماینده از یزد در جشنواره فجر یک رکورد محسوب می‌شود افزود: آخرین بار، تئاتر یزد در سال ۶۱ موفق به کسب جایزه در جشنواره فجر شده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها