دخالت نظامی در سوریه ، ماجراجویی در دریای بالتیک، حملات سایبری ، سخت کردن مواضع در مورد تسلیحات هسته ای و ... در زمره قدرت نمایی های مکرر ولادیمیر پوتین، یکی از مشکلات عمده ای است که مستاجر آینده کاخ سفید باید با آن مقابله کند.
کد خبر: ۹۶۴۹۶۱
پوتین ، دردسری برای رئیس جمهور آینده آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارین پالیسی ، تهدیدهای رویارویی هسته ای ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و تحریکات نظامی اش دوباره مشکلاتی را زنده کرد که در جریان چندین دهه روابط بین واشنگتن و مسکو را تیره و تار کرده بودند. اکنون بار دیگر ایالات متحده آمریکا با یک تنگنای خطرناک مواجه شده است.

رئیس جمهور آینده آمریکا در اتخاذ حسن روابط با مسکو که بیش از پیش پیچیده می شود تردید خواهد کرد، تاکنون اغلب تدابیر به کار گرفته شده برای مهار کردن پوتین به ناکامی انجامیده اند. تصمیم اعلام شده در 3 اکتبر توسط مسکو مبنی بر تعلیق یک توافق حیاتی در مورد بازیافت پلوتونیوم نظامی و استقرار موشک هایی که می توانند به کلاهک های هسته ای مجهز شوند در کالینینگراد در ساحل دریای بالتیک نشان می دهند که به چه شکل پوتین روسیه را به نمایش های قدرت که نه تنها جدید بوده بلکه غیر قابل پیش بینی هم هستند، هدایت می کند.

رهبران آمریکا و اروپا در برابر گرایش پوتین به پذیرش خطر یک درگیری نظامی و تهدیدهایش مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته ای به عنوان راهکار حل مشکلاتی که غرب عقیده دارد ارتباطی با هم ندارند، بیش از پیش نگران هستند. به این ترتیب، ایالات متحده آمریکا و متحدان اروپایی اش برای یافتن پاسخی مناسب برای اقدامات جاه طلبانه ای که پوتین در سال های اخیر انجام داده است ، دشواری زیادی دارند؛ از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه گرفته تا حمایت هوایی و نظامی از رژیم سوریه و نیز هک کردن رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که مسکو در انجام آن مظنون شناخته می شود.

جولین اسمیت مسئول سابق سیاست ناتو در پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا) و مشاور هیلاری کلینتون در امور اروپا و روسیه می گوید: کاملا به نظر می رسد که ما وارد فاز بی اندازه دشوار و خطرناکی در روابط دو جانبه با روسیه می شویم. رئیس جمهور آینده با گزینه های استراتژیک عمده ای مواجه خواهد شد. جانشین باراک اوباما برای مهار مسکو ناگزیر به انتخاب از میان گزینه هایی خواهد بود که یکی از دیگری ناخوشایند تر و دارای ریسک بیشتری است.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
-
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
۰
۰
میگم شما كه این تحلیلهارا انجام می دید.تحلیل شما نشان می دهد كه این كارها كه به قول شما پوتین انجام می دهد گناه می باشد ولی در موردآمریكا مجاز می باشد.
هموطن
-
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
۰
۰
سگ زرد برادر شغاله .

نیازمندی ها