پوتین از ترامپ چه می‌خواهد؟

دونالد، ولادیمیر و یک شطرنج جانانه!

دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان مبارزات انتخابتی اش و حتی قبل از آن تحسینش از ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه را نشان داده بود اما او فردی غیر قابل پیش بینی است. به ویژه که سیاست خارجی که ترامپ در پیش خواهد گرفت، مبهم است.
کد خبر: ۹۶۷۶۰۴
آیا ترامپ قادر به کاهش تنش ها با روسیه است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هفنه نامه اکسپرت چاپ مسکو، دونالد ترامپ ،رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در نخستین سخنرانی اش پس از پیروزی در انتخابات اعلام کرد: ما باید به کشورمان عظمتش را باز گردانیم ، در عین حال روابطمان با سایر کشورها را بر اساس همکاری بنا کنیم و نه بر پایه درگیری.

با این حال، واقعیت این است که هیچ روسی ( به استثنا ولادیمیر ژیرینفسکی که شب قبل از انتخابات آمریکا گفته بود برای پیروزی ترامپ باید جشن گرفت) فعلا نمی تواند خط مشی ای را که دولت جدید آمریکا در زمینه سیاست خارجی در پیش خوهد گرفت ، پیش بینی کند.

روزنامه نگاران، کارشناسان و محققان یادداشت هایی که برای پیروزی هیلاری کلینتون را آماده کرده بودند ، کنار گذاشته و در تحلیل و بررسی عمیقی فرو رفته اند. اگر امکان پیش بینی کم و بیش اطمینان بخش عقاید و خط مشی سیاست خارجی هیلاری کلینتون نمازد مغلوب انتتخابات وجود داشت اما با ترامپ ماجرا به شکل دیگری است.

ترامپ اغلب به طور غیر قابل پیش بینی ، ناگهانی و بنا بر اوضاع و احوال عقیده اش را تغییر می دهد ، واقعیتی که بارها در جریان مبارزات انتخاباتی اش مشاهده شد. بسیاری از اظهارات ترامپ در مورد روابط با روسیه ثبت شده اند اما نباید فراموش کرد که غیر ممکن است لحن تبلیغاتی و انتخاباتی را که در یک مبارزه لجام گسیخته غیر قابل اجتناب است، از اصل کلام تفکیک کرد.

باید فشارهایی را که از سوی ساختارها و هسته ضد روس در بطن نهادهای نظامی آمریکا بر ترامپ وارد خواهد شد ، در نظر داشت. به هرحال، باید ترامپ در 20 ژانویه 2017 وارد کاخ سفید شود و آن وقت دید آیا او قادر به کاهش تنش ها با روسیه است یا خیر؟

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
علی
-
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
سالها قبل یك شخصیت دلقك و زن باره سینمائی به نام Benny hill وجود داشت كه دقیقا شكل ترامپ بود . نمیدانم چرا هر وقت ترامپ را می بینم به یاد او می افتم !!!
رضا
-
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
علی درست گفتی هر دو فیلم بازی میكنند.
سعادت
-
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
۰
۰
شعاردولت روسیه هم مرگ بر آمریكاست و برایشان فرقی نمیكند چه كسی رئیس جمهور شود

نیازمندی ها