شنبه 23 مرداد قسمتی از «تاریخ شفاهی ایران» روی آنتن شبکه مستند می رود که به گفتگو با مجروحان پاسدار مدافع شهر پاوه اختصاص دارند.
کد خبر: ۹۳۱۶۰۶
شجاعت شهید چمران در نبرد با ضدانقلاب

به گزارش جام جم آنلاین سیدمهدی مویدی تهیه کننده «تاریخ شفاهی ایران» در گفت‌وگو با فارس، درباره قسمت جدید این مجموعه توضیح داد: در مرداد 1358 و همزمان با بروز ناآرامی در کردستان، جمعی از پاسداران مدافع شهر پاوه را که در درگیری ها مجروح شده بودند، به یکی از بیمارستانهای شهر تهران منتقل می کنند.

وی افزود: دوربین سازمان صداوسیما در آن زمان با پاسداران همراه شده و ضمن پوشش تصاویر انتقال آنان به پایتخت، پس از بستری شدن شان گفتگوهایی با آنها ترتیب داده است.

مویدی یادآور شد: در این گفتگوها پاسداران در خصوص کم و کیف نبرد ضد انقلاب در پاوه و همچنین میزان آسیب ها و مجروحیتهایی که با آن مواجه شده اند سخن می گویند.

تهیه کننده «تاریخ شفاهی ایران» تأکید کرد: برخی از آنها از حضور شهید چمران در پاوه سخن گفته اند و به شجاعتی که او در برخورد و نبرد با ضدانقلاب داشته اشاره و این روحیه را تمجید می کنند. در ادامه این قسمت دوربین سراغ عده ای از مردم تهران و شهرستانها می رود که در مقابل ساختمان نخست وزیری وقت تجمع کرده اند.

وی ادامه داد: گفتگوهایی که با مردم در مرداد 1358 ضبط شده در مجموعه ما پخش می شود. مردم در تجمع خواهان این هستند که به صورت داوطلبانه و بدون چشمداشت به جبهه های نبرد علیه ضد انقلاب بروند و از دادگاه انقلاب، ارتش و دولت می خواهند که هرچه شدیدتر و محکم تر با ضدانقلاب حاضر درکردستان برخورد کند.

به گفته مویدی در تصاویر این تجمع از همه طیفها و اقشار مردم از دانشگاهی گرفته تا طیف عوام به چشم می خورند.
این قسمت از «تاریخ شفاهی ایران» شنبه 23 مرداد ماه ساعت 18:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها