از دوربین شبکه یک سیما

رییس‌جمهور با مردم سخن می‌گوید

ماموریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور؛

روحانی: سهمیه‌های جنسیتی در آزمون استخدامی اصلاح شود

رییس جمهور دستور داد تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت، اصلاح شود.
کد خبر: ۹۲۷۲۴۲
روحانی: سهمیه‌های جنسیتی در آزمون استخدامی اصلاح شود

به گزارش جام جم آنلاین، در پی اعلام خبر برگزاری آزمون جامع استخدامی و عناوین شغلی و سهمیه‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی در نظر گرفته شده توسط دستگاه‌های اجرایی حجت الاسلام حسن روحانی پیامی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صادر کرد.

رییس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را موظف کرد ضمن ابطال سهمیه‌های مبتنی بر تبعیضات ناروا، به سرعت نسبت به بازنگری عناوین شغلی و سهمیه‌های استخدامی با رویکرد عدالت و پیش‌بینی تناسب سهمیه استخدامی زنان در فرصت‌های شغلی متناسب با شایستگی‌ها و در چارچوب برنامه‌ها و وعده‌های رییس‌ جمهور اقدام نماید و نتیجه اصلاحات به هیأت وزیران گزارش شود.

در ادامه، هیأت وزیران با اختصاص مبلغ 500 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار موافقت کرد. این اقدام با هدف افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌گیرد.

در راستای تعیین تکلیف نرخ و فرآیند تسویه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی، دولت با تسری مهلت تمدید شده برای بدهکارانی که نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نموده ولیکن تاکنون موفق به تسویه کامل بدهی‌شان نشده‌اند، موافقت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
اولویت كاری با مردان جامعه هست لزومی نداره كسی ناراحت بشه از این موضوع اگه واقعا یه كم درك داشته باشه ،برای مرد اولویت اول كار هست و برای زن خانه ...داری...درسته هم چی تو جامعه برعكس شده
داوطلب استخدام
-
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
چند پیشنهاد به سازمان سنجش و سازمان مدیریت:

1- مهلت دوباره برای ثبت نام خانم ها برقرار كنید تا بتوانند ثبت نام كنند.
2-شرط سنی و معدل هم باید اصلاح شود.تازه شرط معدل بالا و سن پایین برای استخدام خیلی تبعیض آمیز است.اینم بگویید اصلاح كنند.
3-آزمون استخدام فراگیر را به اوایل آبان ماه انتقال بدید تا فرصت خواندن برای همه باشد.

نیازمندی ها