اتوبوس حامل ۴۴ دانش‌آموز که از سمت مشهد مقدس به شهرکرد در حال عزیمت بود واژگون و متأسفانه ۲ دانش‌آموز در این حادثه جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۱
2 کشته در واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان

به گزارش جام جم آنلاین، اتوبوس حامل دانش‌آموزان از استان چهارمحال و بختیاری که در مسیر برگشت از مشهد مقدس بود واژگون شد و متأسفانه 2 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند و تعدادی مجروح و زخمی هم همراه داشت.

این اردو توسط آموزشگاه دخترانه کوثر شهرکرد و با هماهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک انجام شده بود و تمامی مقررات اردویی نیز انجام شده بود.

اردوی دانش‌آموزان شهرکردی شنبه 28 فروردین ماه از شهرکرد به سمت مشهد مقدس انجام شده بود و این حادثه در هنگام بازگشت از مشهد به سمت شهرکرد اتفاق افتاده است.

بهروز امیدی مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: این اتوبوس حامل 44 نفر از دانش آموزان بود که در اثر خارج شدن اتوبوس از جاده واژگون شد و 2 کشته و 10 مصدوم برجای گذاشت .

امیدی افزود: 10 نفر از این دانش‌آموزان به بیمارستان نهم دی تربت حیدریه اعزام شدند که حال عمومی آنها خوب است.

ابراز همدردی وزیر با حادثه دیدگان

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش تلفنی با دانش‌آموزان حادثه دیده واژگونی اتوبوس ابراز همدردی کرد، گفت: دانش‌آموزان زخمی در بیمارستان بستری هستند و امروز یا فردا مرخص می‌شوند.

محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آخرین اطلاعات از واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در مشهد چگونه است؟»، اظهار داشت: متأسفانه در جریان واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان شهرکردی 2 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: 33 دانش‌آموز در این حادثه مشکل خاصی نداشتند و به تدریج از طریق هواپیما به استان اصفهان منتقل و از آنجا به شهرکرد منتقل می‌شوند.

فاضل با اشاره به اینکه حدود 6 دانش‌آموز در این حادثه دارای جراحات بیشتری بودند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که به مراتب جراحات بیشتری داشتند در بیمارستان بستری هستند و امروز یا فردا از بیمارستان ترخیص خواهند شد.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه 2 دانش‌آموز جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: با تلاش مسئولان آموزش و پرورش خراسان، معاونت پرورشی و عوامل محلی از خانواده داغدار این 2 دانش‌آموز دلجویی و مقدمات انتقال آنها برای مراسم تشییع در شهرکرد را فراهم می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این اردو دارای مجوز از آموزش و پرورش بود؟»، گفت: بله، این اردو کاملاً قانونی و با هماهنگی آموزش و پرورش شهرکرد بود و اتوبوس هم در مسیر قانونی خود در حال تردد بود.

فاضل در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «به چه دلیل این اردو با اتوبوس انجام شده و از طریق قطار انجام نشده است؟»، عنوان کرد: اتوبوس هم وسیله نقلیه است که تعداد زیادی از مردم از آن استفاده می‌کنند و متأسفانه حادثه باعث این اتفاق ناگوار شده است.

مدیر دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس حضور دارم تا کار انتقال دیگر دانش‌آموزان به شهرکرد را انجام دهم، گفت: وزیر آموزش و پرورش ضمن هم‌دردی با خانواده داغدار عزیزان از دست رفته با دیگر دانش‌آموزان تلفنی صحبت کرد و پیگیر آخرین وضعیت این دانش‌آموزان است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین
-
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
۰
۰
اگه این دانش آموزان با قطار مسافرت میرفتنداین اتفاق پیش میامد...
اگه فرزندان خودش بودندهمین حرف رامیزد
-
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
اگه فرزند خودش بودچیكارمیكرد

نیازمندی ها